Problema Transpo..." />

PROBLEMA LUNII Inițiativa creșterii amenzilor

Problema

Transportatorii români au simțit pe pielea lor creșterea amenzilor pentru abateri de la legislația de transport, de obicei după câte un accident grav de microbuz sau autocar. Am ajuns în acest mod să avem amenzi mai mari, raportat la salariul mediu, decât partenerii noștri mai avuți din UE.

Măsurile luate la repezeală, pentru a rezolva o problemă pentru care celelalte măsuri preventive au fost neglijate, e veche la noi. Expresia ei cea mai recentă este presiunea pentru decizie în chestiunea maidanezilor. Comentariile despre implicațiile politice ale problemei câinilor fără stăpân au abundat în mass-media.

Nici transportatorii nu sunt scutiți. După un recent eveniment prestigios, organizat de poliție pe tema securității rutiere, colegii unuia dintre organizatori, cu gradul de comisar (colonel), au început să i se adreseze respectuos cu „domnule chestor (general)”. De prea multe ori acționăm pripit și reducem unele dintre acțiunile noastre la aspecte colaterale ale lor.

Soluția

Cea mai bună răsplată pentru a face un lucru necesar e aceea de a-l face, dar a-l face bine. Orice om care s-a străduit și a avut rezultate merită recunoștință, recunoaștere profesională și alte feluri de răsplată, evident și avansarea. Dar trebuie să fi procedat corect.

Există o măsură a tuturor lucrurilor. Pedepsele pentru abateri și infracțiuni trebuie stabilite și ierarhizate cu discernământ. La nivel european, în Transporturi, a început un proces de ierarhizare sau de categorisire a abaterilor.

Aceasta e văzută ca un demers de a fi sancționat la fel, peste tot, pentru același gen de abateri. Fiecare țară poate lua abaterile în funcție de gravitate și să aplice un coeficient bazat pe salariul minim.

Această ierarhizare este expresia unei nevoi mai mari de a face lucrurile în UE după anumite norme general valabile. Se speră ca și controalele rutiere să se facă după proceduri uniforme, cu aparatură verificată etc..

Arătarea pisicii cu pedepse crescute de zeci de ori, pentru a determina opinia publică să răsufle ușurată, dacă ele vor fi crescute doar de câteva ori, e o strategie de evitat a fi aplicată populației confruntate cu greutăți economice.

La un alt eveniment legat de securitatea rutieră a fost invitat un oficial francez, țară ce a realizat obiectivul de a reduce accidentele rutiere cu 50% în precedenta perioadă strategică. Acesta a spus că francezii nu au aplicat nici un fel de măsuri speciale sau amenzi exagerate.

Pur și simplu, ei au folosit cu perseverență toate pârghiile existente, aplecându-se cu răbdare asupra fiecărui element care poate îmbunătăți securitatea rutieră.

Aceasta trebuie să facem și noi, ferindu-ne în acest timp de gesturi extreme.

1 comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

fourteen − twelve =