Comisar..." />

Probabil că mașinile diesel vor dispărea în câțiva ani

Comisarul european pentru piata interna si industrie, Elzbieta Bienkowska, spune ca masinile diesel vor disparea in cativa ani, „sunt terminate”, in contextul scandalului Volkswagen cu falsificarea datelor privind emisiile de oxizi de azot.

„Masinile diesel sunt terminate. Cred ca in cativa ani vor disparea complet. Tehnologia asta apartine trecutului”, spune comisarul european, citat de Blooomberg.

„Oamenii si-au dat seama ca nu vom avea niciodata masini diesel curate, adica fara emisii de NOx (oxizi de azot- n.red.) „, sustine Bienkowska.

Conform declaratiilor oficialului european, regulile de autorizare si omologare a masinilor noi vandute in UE au fost modificate pentru ca reprezentantii Comisiei Europene sa poata amenda mai usor producatorii auto care nu respecta legislatia.

In noua versiune a regulamentelor in vigoare pe teritoriul Uniunii, acestia pot fi amendati cu pana la 30.000 de euro per masina, iar Comisia poate obliga producatorii sa initieze rechemari in service in cazul in care anumite modele nu sunt conforme.

Comisarul sustine ca aroganta producatorilor, combinata cu legaturile stranse pe care le au acestia cu guvernele, a facut ca legea sa fie primita ca si cum consecintele erau nesemnificative, insa atitudinea lor s-a schimbat treptat.

„Sunt mai putin frustrata decat eram acum un an. Toata negarea asta (a efectelor grave pe care le au emisiile – n.red.) a fost groaznica”, a declarat Bienkowska referitor la consecintele grave ale emisiilor de NOx – prea putin recunoscute de marii producatori auto.

Comisia Europeana, dar si industria auto vor sa stimuleze dezvoltarea bateriilor pentru masinile electrice, inclusiv prin finantare, dar pana atunci Bienkowska „se lupta” cu problema masinilor diesel vechi.

A si lansat amenintari la adresa mai multor tari europene, inclusiv Germania si Italia, pentru ca nu au implementat regulile stabilite de UE pentru a limita emisiile toxice.

De asemenea, oficialul european indeamna alte state membre, in special cele din estul Europei, sa recheme in service masinile care nu se ridica la nivelul standardelor de emisii NOx. Printre aceste tari se numara si Romania.

In cateva zile, Hamburg va deveni primul oras german care introduce restrictii pentru masinile diesel cu norma inferioara celei Euro 6.

Momentan, interdictia se va aplica doar pe doua strazi din cartierul Altona, intrand in vigoare la finele lunii, in 31 mai.

Este vorba despre strada Stresemannstrasse, restrictia aplicandu-se pe 1,6 km, fiind interzisa circulatia vehiculelor diesel de 3,5 tone sau mai grele de atat; si strada Max-Brauer-Allee, restrictie aplicata pe 580 de metri ce include toate diesel-urile care nu sunt Euro 6.

In oras au fost instalate deja 100 de indicatoare care anunta noua masura.

Nivelurile de oxid de azot (NOx) emise de motoarele diesel si cunoscute drept cauze pentru diferite afectiuni respiratorii ar trebui sa scada semnificativ pe masura ce sunt vandute modelele eficiente Euro 6, iar actualizarile software-ului de curatare a emisiilor intra in vigoare, a declarat miercuri ministrul Transporturilor Andreas Scheuer, citat de Reuters.

Orasele din Germania pot aplica astfel de restrictii in zone restranse, care cu timpul se vor extinde, dupa o decizie a celei mai inalte instante administrative.

Amintim ca in luna februarie Curtea Administrativa Federala din Leipzig a luat o hotarare istorica pentru automobilismul din Germania, aproband masura interzicerii masinilor diesel in unele zone din marile orase ale tarii.

Asta inseamna ca orasele germane care se confrunta cu probleme mari din cauza poluarii pot interzice masinile cu motoare diesel ce au norme de poluare mici in anumite zone pentru a tine sub control acest fenomen.

Germanii nu sunt insa multumiti, pentru ca cei care au masini vechi vor trebui sa mearga pe rute ocolitoare si astfel vor polua mai mult.

Sursa: ziare.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seven − 1 =