Primele trenuri care vor traversa podul Calafat-Vidin vor fi cu tracțiune diesel

Primele trenuri care vor traversa podul Calafat-Vidin vor avea locomotive cu tracțiune diesel, scrie joi cotidianul sofiot Duma. Ministrul bulgar al transporturilor, Danail Papazov, a declarat miercuri la Vidin că autoritățile fac tot posibilul ca podul rutier și feroviar inaugurat în iunie 2013 să înceapă să fie folosit și de trenuri.

Principala problemă este că o mică porțiune din calea ferată pe teritoriul românesc nu este electrificată și de aceea nu pot fi folosite locomotive cu tracțiune electrică, informează Agerpres. foto

„Avem asigurări din partea română că problema va fi soluționată. În zilele următoare vom face un experiment cu trenuri cu tracțiune diesel”, a spus ministrul după o ședință a guvernului bulgar, care a avut loc la Vidin. Papazov a afirmat că se așteaptă un interes sporit pentru traficul feroviar de mărfuri între Bulgaria și România, mai ales după finalizarea noii căi ferate între Ankara și Istanbul.

Pentru a-i atrage pe transportatori, Bulgaria a redus taxele pentru trenurile care circulă regulamentar pe teritoriul său și mai ales pentru cele care transportă tiruri, stimulând astfel transportul feroviar, cu scopul de a relaxa traficul rutier aglomerat.

Ministrul a mai comentat și situația din Ucraina, afirmând că deocamdată nu sunt probleme cu transportatorii bulgari, dar dacă situația s-ar înrăutăți este posibil să fie blocat accesul către porturile ucrainene.

Companiile de căi ferate din România, Bulgaria și Ungaria colaborează pentru lansarea unor trenuri de pasageri care să lege Sofia de Craiova, Timișoara și Budapesta prin podul Calafat-Vidin, a precizat în această săptămână pentru AGERPRES compania feroviară de stat a Bulgariei (BDZ).

Potrivit biroului de presă al BDZ, planurile inițiale prevăd ca trenurile să fie lansate începând cu 14 decembrie 2014, când va intra în vigoare mersul trenurilor pentru anul 2015.

Cursa ce va lega Sofia de Budapesta prin Craiova și Timișoara ar urma să aibă ora de plecare 12.00, urmând să ajungă în capitala ungară a doua zi la ora 08.00. Pentru retur, trenul va pleca din Budapesta la ora 19.00 și va ajunge la Sofia la ora 18.00 ziua următoare.

Trenul de călători între Sofia și Budapesta prin podul Noua Europă face parte din proiectul RAIL4SEE. Mersul trenurilor se stabilește în cadrul conferințelor Forum Train Europe, prima având loc în luna ianuarie, iar următoarea fiind programată pentru sfârșitul lunii martie, precizează BDZ-Călători.

Deocamdată, nu există estimări cu privire la numărul potențial al călătorilor care vor folosi acest tren. În același timp, BDZ Cargo are deja un acord cu CFR Marfă pentru transport feroviar de mărfuri cu două trenuri pe podul Calafat-Vidin, acesta urmând să fie pus în aplicare după clarificarea unor detalii privind folosirea podului, ce vor face obiectul unui acord suplimentar ce trebuie semnat de cele două state.

BDZ, prin sucursalele sale Călători și Cargo, are o colaborare bună și eficientă cu CFR, toate subiectele de interes comun fiind discutate și soluționate la nivel bilateral, se mai afirmă într-o poziție oficială a companiei bulgare.

La rândul său, CFR Călători se declară ‘pregătită să introducă în circulație trenuri de pasageri în relația cu operatorul bulgar de călători pe podul Calafat—Vidin, imediat ce i se comunică deschiderea în condiții normale de exploatare de către gestionarul infrastructurii feroviare din România’.

Pentru început, se va realiza conexiunea regională între zonele vecine podului din ambele țări. În funcție de reacția utilizatorilor și de necesarul de trenuri, numărul acestora poate crește, explică compania, la solicitarea AGERPRES.

„Trenurile internaționale de călători în tranzit vor fi programate în funcție de solicitările administrațiilor partenere cu care colaborăm, situație în care există posibilitatea ca acestea să circule”, mai precizează CFR Călători.

Podul rutier și feroviar peste Dunăre, între Calafat și Vidin, a fost inaugurat în iunie 2013. Partea rutieră a construcției este folosită intensiv, traficul depășind estimările, spre deosebire de cea feroviară, care rămâne neutilizată din motive care nu sunt foarte clare și cel mai probabil țin de coordonarea între companiile feroviare și de infrastructura feroviară a celor două state.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

fourteen − six =