Potențialul semnificativ de creștere comercială pune Balcanii pe harta transportului rutier

Europa nu se limitează doar la Uniunea Europeană. De asemenea, merită amintit potențialul semnificativ de export și import al transportului rutier în Europa de Sud-Est, inclusiv în Peninsula Balcanică.

 

Țările balcanice includ Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, Grecia, Macedonia și Serbia. Slovenia, membru al UE, este de obicei asociată cu Balcanii ca o fostă parte a Iugoslaviei. Cu toate acestea, Slovenia nu este în Balcani – nici geografic, istoric, nici cultural. O mică parte din România, un alt membru al UE, se află pe Peninsula Balcanică și uneori este considerată o țară balcanică datorită istoriei și culturii sale.

După războaiele anilor 1990 și criza financiară din perioada 2008-2011, țările din Balcanii de Vest (Albania, Bosnia și Herțegovina, Macedonia, Muntenegru și Serbia) și-au consolidat legăturile economice cu Uniunea Europeană. Uniunea Europeană este cel mai important partener comercial al regiunii Balcanice. Aceasta reprezintă aproximativ 80% din exporturile sale și 70% din importurile sale. Comerțul dintre UE și Balcanii de Vest crește în mod constant. Potrivit experților, tendința va continua datorită creșterii constante a cererii.

„Tările Balcanice se dezvoltă rapid și oferă o alternativă la piața aglomerată a Europei Occidentale.” În prezent, România este una dintre cele mai rapide economii în curs de dezvoltare ale Europei, consumul intern fiind în continuă creștere. Furnizor internațional de servicii de transport și logistică AsstrA-Associated Traffic AG a notat creșterea cererii de la clienții Români. Simportul de cooperare cu companiile de transport care asigură servicii în și din România a crescut semnificativ.

Pentru a fi mai aproape de acești clienți, la începutul anului 2018 grupul AsstrA a deschis un birou în București, România. Datorită încrederii clienților săi, sucursala românească a AsstrA a crescut dinamic în ultimele 12 luni. Partenerii săi au încredere în AsstrA România pentru a-și spori buna circulație a bunurilor și își îtinde aripile impreună cu grupul corporativ „, subliniază Managerul Asstra România, Paweł Iwanow-Kołakowski.

Intrările de succes ale pieței sunt bineînțeles o parte importantă a expansiunii geografice. În cazul Balcanilor, cercetarea pieței este deosebit de importantă. Trebuie să ne amintim că fiecare țară balcanică este unică. Nu numai din punct de vedere cultural și lingvistic, ci și din punct de vedere economic.

„Este nevoie de ceva timp să vă obișnuiți cu piața Balcanică. A face afaceri aici este o provocare imensă pentru un furnizor de servicii de transport și logistică. Mai presus de toate, trebuie să cunoașteți limbile locale. Când lucrați cu parteneri din sud-estul Europei, trebuie să comunicați în limba lor maternă. În România, românii sunt destul de flexibili și putem comunica cu ușurință în limba engleză. În Serbia, Bosnia și Herțegovina sau Muntenegru, însă, competențele lingvistice vor fi utile. În consecință, AsstrA oferă clienților din Balcani servicii profesionale în limbile română, albaneză, bosniacă, bulgară, croată, muntenegreană, macedoneană și sârbă „, spune Julia Gorbaczuk, șefa Diviziei de Tranzit a Europei de Sud-Est.

 

Comunicat ASSTRA FORWARDING ROMANIA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four − 3 =