Portu..." />

Porturile româneşti au derulat cu 7,28% mai puţine mărfuri

Porturile din zona Mării Negre au încheiat primul semestru al anului 2013 cu un trafic de mărfuri mai mic, pe ansamblu, decât în aceeaşi perioadă din 2013. Piaţa a resimţit din plin efectele secetei din 2012, care a dus la scăderea dramatică a exporturilor de cereale. foto

Porturile româneşti au derulat în total 22.960.858 tone, în scădere cu 7,28%. Volumul de mărfuri din porturile ruseşti din bazinul Azov – Marea Neagră a fost de 81,1 milioane tone, mai mic cu 4,7%. 

Portul Constanţa a derulat cu 6,42% mai puţine mărfuri, respectiv 20.434.835 tone. Pe grupe de mărfuri, evoluţia a fost următoarea (în paranteză sunt cantităţile din semestrul I 2012):

a. în creştere faţă de anul precedent
– minereuri de fier şi fier vechi – 5.446.282 tone (2.625.300 tone);
– produse chimice – 581.484 tone (478.241 tone);
– seminţe uleioase – 343.903 tone (226.383 tone);
– produse alimentare – 248.280 tone (200.610 tone).
– sticlă, sticlărie, produse ceramice – 36.292 tone (34.431 tone);
– celuloză şi deşeuri de hârtie – 18.337 tone (7.846 tone);

b. în scădere faţă de anul precedent
– cereale – 3.582.108 tone (6.475.489 tone);
– articole diverse – 3.145.167 tone (3.481.062 tone);
– cărbune – 1.556.195 tone (1.797.715 tone);
– minereuri şi deşeuri neferoase – 1.124.070 tone (1.404.641 tone);
– îngrăşăminte – 1.135.129 tone (1.181.801 tone);
– produse petroliere – 936.741 tone (1.111.295 tone);
– produse metalice – 697.859 tone (963.546 tone);
– petrol brut – 688.062 tone (739.752 tone);
– lemn, plută – 535.241 tone (581.646 tone);
– echipamente, maşini – 135.572 tone (140.981 tone);
– minerale brute sau prelucrate – 120.468 tone (169.168 tone);
– ciment – 87.180 tone (197.638 tone);
– cartofi, legume, fructe proaspete – 11.330 tone (18.320 tone).

Traficul de containere a fost de 3.144.579 tone, respectiv 320.459 TEU, în coborâre cu 5,08%, respectiv 6,26%.
Portul petrolier Midia a înregistrat o scădere abruptă de trafic, de 15,49%, derulând doar 2.395.330 tone de mărfuri. Structura sa a fost următoarea:

– petrol brut – 1.534.070 tone (1.965.587 tone);
– produse petroliere – 623.916 tone (708.062 tone);
– ciment – 71.874 tone (35.707 tone);
– echipamente, maşini – 48.098 tone (23.879 tone);
– animale vii – 30.409 tone (14.857 tone);
– produse chimice – 46.498 tone (46.279 tone);
– fier vechi – 18.832 tone (12.968 tone);
– îngrăşăminte – 13.817 tone (25.604 tone);
– produse metalice – 7.816 tone (978 tone).

Cu o creştere 42,92%, micuţul port Mangalia este performerul acestei jumătăţi de an. Au fost derulate 130.693 tone de mărfuri, cu următoarea structură:

– produse petroliere – 46.436 tone (18.688 tone);
– ciment – 38.527 tone (29.019 tone);
– produse metalice – 35.655 tone (36.625 tone);
– produse chimice – 6.507 tone (4.559 tone);
– echipamente, maşini – 3.568 tone (1.053 tone).

Traficul de mărfuri din portul Constanţa şi din celelalte mari porturi de la Marea Neagră a început să crească în luna iulie, odată cu primele exporturi de cereale din noua recoltă. România, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Serbia şi Ungaria au obţinut producţii foarte bune de grâu, orz, orzoaică şi rapiţă, iar culturile de floarea soarelui şi porumb sunt promiţătoare. (Cuget Liber)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

14 − 11 =