În perioada 10-14 mai 2017, pe teritoriul Republicii Portugheze, va fi reintrodus controlul documentelor la frontiere, ca parte a măsurilor de securitate pentru vizita Papei Francisc la Fatima (12-13 mai 2017). foto
Potrivit unui comunicat al Ministerului Afacerilor Externe , măsura controalelor temporare este prevăzută în Acordul Schengen, iar autorităţile portugheze a mai activat-o şi pe perioada Summit-ului NATO (Lisabona, 2010).
Prin urmare, se recomandă cetățenilor români care se vor deplasa în această perioadă în Portugalia, inclusiv celor stabiliți în alte state membre ale Spațiului Schengen, să dețină toate documentele personale valabile pentru control.
Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Lisabona: +351213966463, +351213960866, +351213968812 apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.
Cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență, au la dispoziţie şi telefonul de urgență al Ambasadei României în Republica Portugheză: +351 927 411 628
În situaţii speciale de urgenţă, autorităţile portugheze de protecţie civilă pot fi apelate la numărul de telefon de tip „helpline” +351926768743, precum şi la telefonul unic de urgenţă „112”.