Mai m..." />

Politicile guvernamentale pentru inovare în Transporturi

Principala problemă în UE27 e coordonarea și uniformizarea standardelor folosite. Aceasta deoarece, de la Atena la Berlin şi de la Bucureşti la Lisabona sunt foarte multe capete care se gândesc simultan la diferite rezolvări pentru aceeaşi problemă și ajung la soluții diferite. Sau la nici una.

Normele de emisie la vehicule au fost principalul motor al îmbunătățirii performanței de mediu. UE a jucat un rol decisiv, stabilind standarde la noxe eliberate în atmosferă, precizând nivelul emisiilor medii solicitate (Regulamentul 443/2009).

Mai multe țări au introdus subvenții la casarea maşinilor, pentru a crește cifra de afaceri a constructorilor auto şi a accelera cumpărarea de mașini mai eficiente.

Pachetul de Conjunctură din Germania – o subvenție la achiziționarea vehiculelor noi, a funcţionat așa. Aceste politici au acționat în favoarea producției curente mai mult decât pentru încurajarea noilor intrați, cu tehnologii radicale.

Guvernele britanic și german au finanțat realizarea de puncte de încărcare a vehiculelor hibride. Preferințele se pot însă schimba. Mașina nu mai joacă un rol central în cultura de consum a ultimelor două generații.

Tinerii sunt mai dispuși să adopte, spre exemplu, sistemul de car sharing: o mașină comună sau închiriată e privită ca o utilitate, similară „electronicelor albe” (maşinile de spălat, frigiderele etc).

Guvernele oferă stimulente la maşinile cu emisii scăzute de CO2, prin scutiri de impozit sau la sistemele de taxare (ex.: taxa de aglomerație din Londra). Londra și Berlin sprijină instalarea punctelor demonstrative de încărcare a vehiculelor electrice.

Lobby-uri relevante

Asociaţia Producătorilor Europeni ACEA, JAMA (Japonia), KAMA (Coreea) și VDA (Germania) se implică în dezbaterea politicilor. Organizațiile de automobilism, ca AA (Marea Britanie), ADAC (Germania), ca şi ceilalți membri FIA și FIA însăşi, joacă un rol în prezentarea punctul de vedere al utilizatorilor de automobile.

Acestea sunt deosebit de active în domenii ca securitatea, mobilitatea și legislația protecției consumatorilor. Interesele furnizorilor de automobile din UE sunt apărate de Asociația Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA).

Pe carburanți, EUROPIA (European Petroleum Industry Association) susține interesele celor impicaţi în rafinarea țițeiului și comercializarea produselor petroliere.

Unele lobby-uri – ca ePURE pentru etanol și Comitetul european pentru Biomotorină, în cazul biodieselului – pledează pentru combustibilii alternativi. Altele sprijină politicile pentru sisteme de transport bazate pe emisii reduse de CO2: T&E, Greenpeace și Friends of the Earth.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seven − seven =