Poliţia a implementat sistemul de monitorizare rutieră Bucureşti – Azuga

Sistemul de supraveghere video a traficului rutier şi constatare a încălcării normelor legale pe DN1, Sectorul Bucureşti – Ploieşti – Sinaia – Azuga a fost dat în folosinţă. Ce se poate spune până acum:

1. MONITORIZAŢI PRIN 59 DE CAMERE Avem cu ochii pe noi, atunci când conducem pe această rută, polițiști angajați, care ne privesc prin aproximativ 59 de camere care ne monitorizează non-stop. Poliţia nu informează încă clar exact câte camere de monitorizare sunt instalate.

2. UITAŢI DETECTOARELE CU RADAR Viteza cu care circulă fiecare șofer în parte este calculată fără radar. Computerul împarte imaginea în mai multe perimetre și calculează viteza în funcție de rapiditatea cu care trece mașina dintr-unul perimetru al imaginii în altul.

3. NU MAI ŢINE CU NUMERELE DE ÎNMATRICULARE MURDARE SAU ŞTERSE Numărul de înmatriculare poate fi identificat chiar dacă este plin de noroi, a fost modificat, este pusă deasupra binecunoscuta placă filtrantă sau vopseaua a fost scorojită de proprietar. Pentru aceasta, se folosesc nişte filtre speciale care înlătură obstacolele.

4. PESTE TOT EŞTI MONITORIZAT, NU NUMAI ÎN DEPTUL CAMEREI Există posibilitatea urmăririi şi calculării vitezei de deplasare pe toata distanţa pe care sunt camere de la luat vederi. Aşa că nu vă mai gândiţi să mergeţi în faţa camerei cu 50 km/h şi între două camere cu 150 km/h.

Bani PHARE, contractor Alcatel. Beneficiari: MAE, IGPR şi DPR

Proiectul, realizat în colaborare cu PHARE, a avut contractor Alcatel România SA şi beneficiari MAE, IGPR şi DPR. Este format din trei tronsoane:

Tronsonul I: București – Ciolpani, prin dispeceratul București – Băneasa, în incinta Academiei de Poliţie

Funcţii implementate: Monitorizare Trafic; Măsurare Viteză; Analiză de Trafic; Recunoaşterea numerelor autovehiculelor Puncte de monitorizare: Bucureşti, Băneasa Bucuresti INMH Bucuresti Academia de Politie LUKOIL Otopeni (fost Podul Otopeni) AGIP Otopeni Balotesti Tancabesti Ciolpani

Tronsonul II: Potigrafu – Centura Ploieşti Vest – Intersecţie Metro Ploieşti, prin dispeceratul situat în Bărcăneşti

Funcţii implementate: Monitorizare Trafic; Măsurare Viteză; Analiză de Trafic; Recunoaşterea numerelor autovehiculelor Puncte de monitorizare: Potigrafu, Puchenii Mari, Bărcăneşti, Postul de Poliţie Bărcăneşti, Centura Ploieşti Vest – intersecţia DN1 cu DN1A, Ploieşti – Metro

Tronsonul III Comarnic – Sinaia – Buşteni – Azuga, prin dispeceratul situat în Sinaia

Functii implementate: Monitorizare Trafic; Măsurare Viteză; Analiză de Trafic; Recunoaşterea numerelor autovehiculelor Puncte de monitorizare: Comarnic, Sinaia – Intersecţia DN1 cu DN71, Sinaia – Intersecţia DN1 cu Bd. Ferdinand, Buşteni, Azuga

Sistemul comunică informaţii de la/către punctele de monitorizare a traficului spre dispecerate prin fibră optică. Lucrează automat, conform programării prestabilite, generând alarme corespunzătoare fiecărei funcţiuni, operatorul uman intervenind numai în validarea soluţiilor viciate.

Funcţionează permanent, atât ziua, cât şi noaptea, oferind date şi informaţii în timp real despre desfăşurarea circulaţiei pe tronsonul supravegheat. Dispune de o arhivă de imagini şi date validă pe o perioadă de 30 de zile, prin intermediul căreia pot fi reconstruite şi analizate diverse evenimente (accidente de circulaţie, alte infracţiuni), putând constitui material probatoriu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × 5 =