Podul Calafat-Vidin: Economii de 100 de euro pe fiecare cursă de camion

Deschiderea celui de al doilea pod de peste Dunăre între România şi Bulgaria, la Vidin-Calafat, va devia o mare parte din traficul de autocamioane între Bulgaria şi vestul Europei, scrie luni cotidianul sofiot Standart. foto

Reprezentanţii mediului de afaceri se întreabă însă dacă acesta va duce la reducerea valorii transporturilor. Primul avantaj al podului va fi că traversarea Dunării nu se va mai face cu cele două vase vechi care operează linia de feribot. Navigaţia acestor vase depinde în mare parte de debitele Dunării şi timp de două sau trei luni pe an suferă de diferite restricţii legate de cotele scăzute ale apelor.

Se întâmplă des şi ca unul dintre cele două vase să intre în pană ceea ce duce la formarea de cozi de camioane şi de pierderi mari pentru transportatori. În cele mai bune condiţii, când navigaţia nu este restricţionată şi ambele vase funcţionează, pentru traversarea Dunării cu feribotul un camion are nevoie în medie de patru ore, în care intră şi aşteptarea pentru că vasul nu pleacă dacă nu este plin de vehicule.

Preţul pentru traversarea fluviului cu feribotul este de 95 euro pe camion. Nu se ştie deocamdată cât va fi taxa percepută pentru traversarea noului pod… citește tot pe www.puterea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − 18 =