Percheziţii la CFR Marfă: Anchetatorii spun că angajaţii CFR vindeau vagoanele de marfă, la preţ de fier vechi

Poliţiştii structurilor de combatere a criminalităţii organizate şi cei de la transporturi, sub coordonarea procurorilor DIICOT Timişoara efectuează 63 de percheziţii domiciliare în Bucureşti şi în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman, Dâmboviţa, într-un dosar cu un prejudiciu de peste 6 milioane de euro, provenit din subevaluare de deşeuri de fier vechi. foto

Fostul director al CFR Marfă Mihuţ Constantin Crăciun ar fi vizat în dosarul în care procurorii DIICOT fac cercetări faţă de 40 de persoane, pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals, au declarat pentru AGERPRES surse judiciare.

Percheziţiile sunt efectuate în cadrul unui dosar penal în care se efectuează cercetări faţă de 40 de persoane, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

”Din cercetări a reieşit că, în cursul anului 2016, la nivelul unei societăţi de transporturi feroviare, s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport. Membrii grupării sunt bănuiţi că ar fi subevaluat bunurile din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deşeurilor feroase din Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate”, se arată într-un comunicat IGPR.
Potrivit sursei citate, subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti, în baza unei proceduri de licitaţie deschisă a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria ”deşeu fier vechi greu” şi ”deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară.

”Preţul de achiziţie a fost de 120 de euro per tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru ‘deşeu fier vechi greu’ era de 175,88 euro per tonă, iar pentru ‘deşeu fier vechi special’ (oţel) era de 218,90 euro per tonă. Astfel, cei în cauză ar fi realizat practic o subevaluare a bunurilor cu 82,42% în cazul ‘deşeurilor fier vechi special’ (oţel) şi cu 46,56% în cazul ‘deşeurilor fier vechi greu’. Prejudiciul cauzat societăţii de transport prin activitatea infracţională este de 6.313.748 de euro”, precizează sursa citată.

AGERPRES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

11 − 5 =