Nu mai lipsea decât ea din decor, şi până în 2019 ar t..." />

Pe şine

Nu mai lipsea decât ea din decor, şi până în 2019 ar trebui ca afacerea să fie rezolvată: după spaţiu aerian şi mări, calea ferată se va deschide şi ea concurenţei. Utilizatorii – pardon, clienţii – vor putea alege printre companiile naţionale (care controlează la ora actuală 90 % din traficul de pasageri din UE) şi străine, în ceea ce priveşte deplasările naţionale. Acestea din urmă vor putea deci participa la licitaţii pentru a exploata liniile interne din cele 25 de state membre (Malta şi Cipru nu posedă căi ferate). foto

Cel de “Al Patrulea Pachet Feroviar”, prezentat în acest 30 ianuarie de către comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas, prevede într-adevăr deschiderea completă a pieţei şi sfârşitul monopolurilor operatorilor naţionali, înainte de sfârşitul deceniului. Acest deziderat s-ar realiza, printre altele, printr-o mai mare standardizare a semnalelor şi reglementărilor. 

Pachetul de măsuri ar trebui să ducă la economisirea a 40 de miliarde de euro în beneficiul pasagerilor şi al societăţilor feroviare, în următorii 15 ani, ca şi la a reprezenta echivalentul unei guri de oxigen pentru un sector al economiei care plăteşte 800 000 de angajaţi în Europa cu peste 70 de miliarde de euro de cifră de afaceri. Un sector care se află totuşi în declin: în ultimii ani, operatorii tradiţionali belgian, bulgar, portughez şi spaniol au cerut ajutorul statului pentru a ieşi din dificultate… citește tot pe www.presseurop.eu/ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

12 + 2 =