Pe o piaţă auto în scădere, Dieselul revine în forţă pentru a reduce emisiile de CO2

Ponderea motorizărilor diesel a crescut la nivelul lunii aprilie la 43% din piaţă, faţă de 34% la nivelul lunii martieCreşterea vine şi în contextul în care constructorii auto mizează din nou puternic pe motorizările diesel pentru a reduce media emisiilor de dioxid de carbon – motoarele pe motorină au un consum mai mic decât cele pe benzină şi implicit şi emisii mai scăzute de CO2, scrie Ziarul Financiar. „În acest context, se poate remarca un trend crescător înregistrat de către autotusimele diesel în această primă parte a anului, de la 26,8% în ianuarie la 43,0% în aprilie“, explică oficialii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

„In funcţie de tipul de combustibil al achizițiilor de autoturisme, remarcăm faptul că, pe fondul scăderii generale a pieței, în luna aprilie 2020 a crescut semnificativ ponderea autoturismelor diesel (43,0%) comparativ cu cea înregistrată în luna anterioară (34,1%). In acest context, se poate remarca un trend crescător înregistrat de către autotusimele diesel în această primă parte a anului (de la 26,8% în ianuarie, la 43,0% în aprilie).
Pe de altă parte, pe ansamblul primelor 4 luni ale anului 2020, autoturismele pe benzină continuă să dețină cea mai mare pondere, respectiv 63,1% din total (în scădere față de cota înregistrată anul trecut, 64,9%). (Fig.5). In ceea ce privește motorizările diesel, deși ponderea acestora a crescut cu 8,9pp în luna aprilie a acestui an comparativ cu luna anterioară. după primele 4 luni, ponderea acestora a rămas aceeași cu cea înregistrată în perioada similară a anului trecut (31,2%).
Reiterăm mențiunea făcută și cu alte ocazii: evoluția din ultimele luni a autoturismelor echipate cu motoare diesel de ultimă generație (Euro6d) poate fi privită și dintr-o altă perspectivă, respectiv cea de mediu, acestea având emisii poluante comparabile cu cele pe benzină, dar, și emisii de CO2 (cu impact asupra schimbărilor climatice) mai mici cu cca. 15% – 20% la modele cu echipări similare. In acest context, îndeplinirea obiectivelor stabilite pentru următorii ani în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 (atât de către constructorii de automobile, cât și de către Statele semnatare ale acordului de la Paris-COP21), depinde, cel puțin pe termen mediu, în bună măsură, de o mai mare penetrare pe piață a autoturismelor dotate cu motoare diesel de ultimă generație.” (Extras din Comunicatul de presa al APIA, 15 mai 2020)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

11 + 5 =