PE a aprobat un nou sistem de verificări intrare-ieșire în Spațiul Schengen la care vor participa și România și Bulgaria

Parlamentul European a aprobat miercuri, în sesiune plenară la Strasbourg, un sistem electronic comun pentru verificări mai rapide la granițele externe ale zonei Schengen și pentru înregistrarea tuturor călătorilor din afara UE, un sistem intrare/ieșire (EES) la care vor participa inclusiv România și Bulgaria, chiar dacă cele două țări nu sunt încă membre ale spațiului de liberă circulație, informează Calea Europeană. foto

„Noul sistem Entry/Exit (intrare/ieșire – EES) va înregistra informații privind cetățenii non-UE – nume, document de călătorie, amprente, imagini faciale, data și locul intrării, ieșirii sau respingerii cererii de intrare în spațiul Schengen. Acest sistem se va aplica atât călătorilor care au nevoie de vize, cât și celor care nu au nevoie pentru o perioadă de 90 de zile, care trec granițele externe ale spațiului Schengen. EES va facilita verificarea respectării duratei de ședere aprobate – 90 sau 180 de zile. Sistemul va înlocui ștampilarea manuală a pașapoartelor și va accelera trecerea frontierelor, facilitând și identificarea celor care depășesc duratele legale, precum și furturile de documente și identități”, informează Parlamentul European într-un comunicat.

Noul sistem are în vedere și arhivarea datelor. Acestea vor fi păstrate timp de trei ani, iar pentru cei care depășesc perioadele legale – cinci ani. Datele arhivate în EES pot fi consultate în scopuri de prevenire, detectare sau investigare a infracțiunilor de terorism sau alte fapte grave.

Noul sistem va înregistra diferite date și va pune la dispoziția punctelor de control la granițele externe informații necesare pentru a opri intrări ilegale și a identifica depășirea perioadelor legale.

„Sistemul Entry/Exit va permite trecerea mai rapidă și mai sigură a frontierelor, ajutând și la identificarea teroriștilor și a altor criminali care se ascund în spatele unor identități false”, a spus Agustin Diaz de Mera, raportorul Parlamentului European pe acest subiect.

Informațiile arhivate în noul sistem vor fi accesibile autorităților de frontieră și celor care administrează vizele, iar datele vor fi disponibile și pentru Europol. În schimb Autoritățile naționale pentru probleme de azil nu vor avea acces la EES.

Bulgaria și România participă la EES

EES va fi aplicat de statele membre care aplică deplin regulile Schengen sau de statele care nu se află în această situație dar pentru care, printre altele, evaluarea Schengen a fost definitivată și a fost conferit acces pasiv la sistemul de informații privind vizele (VIS).

Participarea României și a Bulgariei la acest sistem are loc în condițiile în care la precedenta sesiune plenară, eurodeputații au votat în favoarea unei rezoluții pentru a acorda Bulgariei și României acces la Sistemul de informații Schengen privind vizele.

Practic, Parlamentul a votat atunci propunerea Consiliului de a acorda Bulgariei și României acces la Sistemul de informații privind vizele (Visa Information System).

Decizia Consiliului va permite Bulgariei și României să consulte și să verifice datele, dar fără dreptul de a intra în sistem, de a le modifica sau de a le șterge.

Propunerea de decizie a Consiliului avea ca obiectiv să acorde Bulgariei și României un acces pasiv la Sistemul de Informații privind Vizele (VIS) și, în conformitate cu acordul la care au ajuns colegiuitorii cu privire la un proiect de regulament de instituire a sistemului de intrare/ieșire (EES), constituie o condiție prealabilă pentru aplicarea EES în statele membre respective.

Operaționalizarea noului sistem EES

Propunerea legislativă agreată deja informal cu Consiliul a fost aprobată cu 477 de voturi pentru la 139 împotrivă și 50 de abțineri.

EES va fi operațional în 2020.

Miercuri, deputații au adoptat și amendamentele necesare pentru a integra acest sistem în Codul Schengen pentru frontiere, cu 496 de voturi la 137 și 32 de abțineri.

127 comments

  1. parere

    O alta problema este manipularea si spectacolul strazii pentru cei care au interes sa faca justitie in strada, in mass-media si la tv dupa zicala ,, hotii striga hotii ” si am un sfat pentru toti sa se priveasca in oglinda si sa inceapa sa faca justitie fiecare cu propria-i persoana si sa constate singuri unde se incadreaza !!!

  2. parere

    Referitor la infrastructura de transport si transporturile comerciale din Romania dupa cum confirma si rutele de transport, se constata faptul ca din anul 1990 pana in prezent cei care lucreaza in domeniu nu cunosc pozitia Romaniei pe harta rutiera a Europei si nu stiu sa faca transport, cauze care au dus la lipsa infrastructurii si a transporturilor comerciale corecte si eficiente pentru Romania, deoarece prioritatea unei tari care doreste sa aibe eficienta si crestere economica realizeaza infrastructura de transport rutier, feroviar si legaturile cele mai scurte intre marile porturi maritime ale Europei si ale lumii iar in cazul de fata dupa cum confirma si rutele Ungaria, Slovacia si Austria nu au nici o deschidere la vreun port maritim iar cea mai buna infrastructura si legatura comerciala pentru Romania din anul 1990 era ruta Balcanilor: Salzburg – Liubliana – Zagreb – Belgrad – Bucuresti – Constanta, Milano – Verona – Venetia – Trieste – Liubliana – Zagreb – Belgrad – Bucuresti – Constanta, Dubrovnik – Podgorica – Sarajevo – Belgrad si Atena – Thessaloniki – Skopje – Nis – Belgrad !!!

  3. parere

    Ca idee, de infrastructura si transport:

    – ( M 0 E 60, E 75, E 71 – M 5 – M 0 E 71 – M 5 E 75, E 60 ) Centura Budapesta – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75 ) – M 43 ( E 68 ) – M 43 – P.T.F. Csanadpalota – Nadlac II – A 1 – DN 68A ( E 673 ) – DN 7 ( E 68 ) – DN 76 ( E 79 ) – A 1 – A 1 ( E 81 ) – DN 7, DN 1 ( E 81, E 68 ) – DN 7 ( E 81 ) – A 1 ( E 81 ) – Centura Bucuresti ( A 1 E 81 – DN CB E 81 ) = 801 km.

    – ( E 70 – 13 – 10 E 70 ) Centura Belgrad – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – DJ 588A – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70, E 79 ) – DN 65 ( E 574 ) – DN 65B – A 1 ( E 81 ) – Centura Bucuresti ( A 1 E 81 – DN CB E 81 ) = 652 km.

  4. parere

    Dovada ca Romania din cauza neconectarii de Europa si a lipsei infrastructurii, a pierdut fluxul comercial european intre Orient si Occident si nu il va mai putea recupera niciodata !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=_ek3UtuB0mQ

  5. parere

    Alta dovada mai veche !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=Jo5_q1gicCI

  6. parere

    – ( M 0 E 60, E 75, E 71 – M 5 – M 0 E 71 – M 5 E 75, E 60 ) Centura Budapesta – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75 ) – P.T.F. Roszke – Horgos – A 1 ( E 75 ) – A 4 – A 4 ( E 80, E 771 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – Centura Sofia ( 8 E 80 – 18 E 80 ) = 740 km.

    – ( A 3 E 70, E 65, E 71 – A 4 E 65, E 71 – A 3 E 70 ) Centura Zagreb – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – A 3 ( E 70 ) – A 1 ( E 75 ) – A 4 – A 4 ( E 80, E 771 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – Centura Sofia ( 8 E 80 – 18 E 80 ) = 764 km.

  7. parere

    Referitor la protestele actuale din Romania si pentru cei indreptatiti sa protesteze pentru incompetenta si coruptia din Romania din anul 1990 si pana in prezent la legile justitiei, cel mai esential lucru este adoptarea unei legi de raspundere a magistratilor pentru a preveni ca poporul roman sa plateasca pentru abuzurile acestora si de cand au inceput protestele in strada nu se scandeaza si nu apare pe nici o pancarda acest lucru esential pentru eficienta justitiei si normalitatea Romaniei !!!

  8. parere

    – ( M 0 E 60, E 75, E 71 – M 5 – M 0 E 71 – M 5 E 75, E 60 ) Centura Budapesta – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75 ) – P.T.F. Roszke – Horgos – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Presevo – Tabanovtse – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Gevgelija – Evzonoi – A 1 ( E 75 ) – 2 – Centura Thessaloniki ( 2 – A 2 E 90 ) = 980 km.

    – ( A 3 E 70, E 65, E 71 – A 4 E 65, E 71 – A 3 E 70 ) Centura Zagreb – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – A 3 ( E 70 ) – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Presevo – Tabanovtse – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Gevgelija – Evzonoi – A 1 ( E 75 ) – 2 – Centura Thessaloniki ( 2 – A 2 E 90 ) = 1004 km.

  9. parere

    Tranzit rutier international prin Romania, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 59 E 70 – DN 58B ) Nod rutier Voiteg – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – VO Caransebes – DN 6 ( E 70 ) – VO Drobeta – Turnu Severin – DN 6 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70, E 79 ) – DN 65F – DN 65 ( E 574 ) – VO Craiova Sud – DN 6 ( E 70 ) – DN 6F – DN 6 ( E 70 ) – DN 5B – DN 5 ( E 70, E 85 ) – P.T.F. Giurgiu – Ruse – 2 ( E 70, E 85 ) – 2 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – 2 ( E 70 ) – Nod rutier Varna ( 2 E 70 – 9 E 87 ) = 777 km.

  10. parere

    Tranzit rutier international prin Romania, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 58B – DN 59 E 70 ) Nod rutier Voiteg – DN 59 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70 ) – A 1 – DN 68A ( E 673 ) – DN 7 ( E 68 ) – DN 76 ( E 79 ) – A 1 – A 1 ( E 81 ) – DN 7, DN 1 ( E 81, E 68 ) – DN 7 ( E 81 ) – A 1 ( E 81 ) – DN CB ( E 81, E 70, E 85 ) – DN 5 ( E 70, E 85 ) – P.T.F. Giurgiu – Ruse – 2 ( E 70, E 85 ) – 2 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – 2 ( E 70 ) – Nod rutier Varna ( 2 E 70 – 9 E 87 ) = 841 km.

  11. parere

    Tranzit rutier international prin Romania, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 58B – DN 59 E 70 ) Nod rutier Voiteg – DN 59 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70 ) – A 1 – A 6 – VO Lugoj – DN 68A ( E 673 ) – A 1 – DN 68A ( E 673 ) – DN 7 ( E 68 ) – DN 76 ( E 79 ) – A 1 – A 1 ( E 81 ) – DN 7, DN 1 ( E 81, E 68 ) – DN 7 ( E 81 ) – A 1 ( E 81 ) – DN CB ( E 81, E 70, E 85 ) – DN 5 ( E 70, E 85 ) – P.T.F. Giurgiu – Ruse – 2 ( E 70, E 85 ) – 2 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – 2 ( E 70 ) – Nod rutier Varna ( 2 E 70 – 9 E 87 ) = 858 km.

  12. parere

    Tranzit rutier international prin Romania, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 59 E 70 – DN 58B ) Nod rutier Voiteg – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – VO Caransebes – DN 68 – DN 66 ( E 79 ) – DN 67 – DN 64 – DN 67 – DN 7 ( E 81 ) – A 1 ( E 81 ) – DN CB ( E 81, E 70, E 85 ) – DN 5 ( E 70, E 85 ) – P.T.F. Giurgiu – Ruse – 2 ( E 70, E 85 ) – 2 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – 2 ( E 70 ) – Nod rutier Varna ( 2 E 70 – 9 E 87 ) = 827 km.

  13. parere

    Tranzit rutier international prin Romania, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 59 E 70 – DN 58B ) Nod rutier Voiteg – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – VO Caransebes – DN 6 ( E 70 ) – VO Drobeta – Turnu Severin – DN 6 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70, E 79 ) – DN 65F – DN 65 ( E 574 ) – DN 65B – A 1 ( E 81 ) – DN CB ( E 81, E 70, E 85 ) – DN 5 ( E 70, E 85 ) – P.T.F. Giurgiu – Ruse – 2 ( E 70, E 85 ) – 2 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – 2 ( E 70 ) – Nod rutier Varna ( 2 E 70 – 9 E 87 ) = 831 km.

  14. parere

    Tranzit rutier international prin Romania, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 58B – DN 59 E 70 ) Nod rutier Voiteg – DN 59 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70 ) – A 1 – A 6 – VO Lugoj – DN 6 ( E 70 ) – VO Caransebes – DN 6 ( E 70 ) – VO Drobeta – Turnu Severin – DN 6 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70, E 79 ) – DN 65F – DN 65 ( E 574 ) – DN 65B – A 1 ( E 81 ) – DN CB ( E 81, E 70, E 85 ) – DN 5 ( E 70, E 85 ) – P.T.F. Giurgiu – Ruse – 2 ( E 70, E 85 ) – 2 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – 2 ( E 70 ) – Nod rutier Varna ( 2 E 70 – 9 E 87 ) = 866 km.

  15. parere

    Cel mai important si cel mai scurt tranzit rutier intern si international prin Romania, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 59 E 70 – DN 58B ) Nod rutier Voiteg – DN 58B – DN 58 – Nod rutier Caransebes ( DN 58 – DN 6 E 70 ) = 104 km.

  16. parere

    Cel mai important si cel mai scurt tranzit rutier international, care face legatura cu Romania:

    – ( A 3 E 70 – A 5 E 73 – A 3 E 70, E 73 ) Nod rutier Sredanci – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – A 3 ( E 70 ) – A 1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 100 – E 70 – 13 – 10 ( E 70 ) – 130 – 14 – 10 ( E 70 ) – 18 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – Nod rutier Voiteg ( DN 59 E 70 – DN 58B ) = 301 km.

  17. parere

    – ( A 7 E 61 – A 7 – A 6 E 65 ) Centura Rijeka – A 6 ( E 65 ) – A 1 ( E 65, E 71 ) – A 3 ( E 65, E 71, E 70 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – A 3 ( E 70 ) – A 1 ( E 75 ) – A 4 – A 4 ( E 80, E 771 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – 18, 1, 6 ( E 80, E 79, E 871 ) – A 1 ( E 80 ) – A 1 ( E 773 ) – A 1 – A 1 ( E 773 ) – 6 ( E 773 ) – Centura Burgas ( 6 E 773 – 9 E 87 ) = 1327 km.

  18. parere

    Avand in vedere importanta si legatura europeana economica si strategica in Romania prin care se face legatura cea mai scurta cu principalele coridoare de transport rutier european a traseului de drum national principal cu portanta de 11, 5 tone / osie: DN 58B Voiteg – Resita, DN 58 Resita – Caransebes, DN 68 Caransebes – Hateg, toate institutiile abilitate din domeniul infrastructurii rutiere europene ( Ministerul Transporturilor din Romania, CNAIR, UNECE – AGR, IRU ), trebuie sa gasesca solutii urgente de reabilitare si modernizare a acestor tronsoane de drum pentru a fi clasificate si de a intra in categoria drumurilor europene de importanta deosebita pentru transporturile comerciale din Europa.

  19. parere

    Considering the importance and the European economic and strategic link in Romania, which makes the shortest link with the main European road transport corridor of the main national road route with 11.5 tons / axle: DN 58B Voiteg – Resita, DN 58 Resita – Caransebes, DN 68 Caransebes – Hateg, all the European Road Infrastructure Authorities (Romanian Ministry of Transport, CNAIR, UNECE – AGR, IRU) must find urgent solutions for rehabilitation and modernization of these road sections to be classified and to enter the category of European roads of special importance for commercial transport in Europe.

  20. parere

    Cea mai importanta si cea mai scurta ruta de transport rutier metropolitan a Romaniei, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 59 E 70 – DJ 595 ) Nod rutier Timisoara – DN 59 ( E 70 ) – DN 58B – Nod rutier Resita ( DN 58B – DN 58 ) = 95 km.

  21. parere

    The most important and shortest metropolitan road transport route of Romania, with a load of 11, 5 tons / axle:

    – ( DN 59 E 70 – DJ 595 ) Timisoara road junction – DN 59 ( E 70 ) – DN 58B – Resita road junction ( DN 58B – DN 58 ) = 95 km.

  22. parere

    Cand se va termina cu ocolitul TIR – urilor si autocarelor pe rutele ocolitoare Lugoj – Caransebes, Arad – Timisoara – Lugoj, Arad – Lipova – Ilia – Deva, Oradea – Alesd – Huedin – Turda, care fac curse internationale si cati ani mai trebuie sa treaca si cand se va combate coruptia in tot ce inseamna transporturi ???

  23. parere

    When it will end with the bypass of TIRs and coaches on detour routes Lugoj – Caransebes, Arad – Timisoara – Lugoj, Arad – Lipova – Ilia – Deva, Oradea – Alesd – Huedin – Turda, who do international flights and how many years pass and when corruption will be tackled in all transports ???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × 5 =