Industria europea..." />

Parteneriate globale pentru maşini electrice

Industria europeană a automobilelor e o piatră de temelie a Europei. Ea a avut succes poziționându-se în piața auto globală, caracterizată printr-o continuă inovare, cu un foarte puternic flux vertical de cunoștințe între furnizorii de componente și producătorii de automobile, ambii implicaţi în cercetare și dezvoltare, completându-se reciproc.

Furnizorii de componente au preluat responsabilitatea dezvoltării, producerii și perfecţionării modulelor componente ale maşinii și sunt vectori importanţi ai inovării.

Chiar dacă o mare parte a sectorului cercetare-dezvoltare (C-D) se concentrează pe un număr limitat de producători de automobile, numărul mare de mici furnizori de componente are un rol esenţial în inovare.

Mulţi sunt întreprinderi mici şi mijlocii: peste 80% dintre companiile din sectorul auto au mai puțin de 50 de angajați, conform Eurostat.

În afară de producătorii de vehicule și componente, societățile de logistică și închirieri joacă un rol important în formarea cererii pe piață, crucial pentru difuzarea tehnologiilor inovatoare. Rețeaua foarte extinsă de puncte de vânzare cu amănuntul nu are o mare influență în inovare, chiar dacă joacă un rol în furnizarea de informații clienților.

Dezvoltarea tehnologică a fost determinată de percepția furnizorilor asupra nevoilor consumatorilor: dimensiuni, performanță şi siguranță. Consumul de carburanţi a avut o prioritate relativ scăzută.

Şi normele sociale influențează inovarea. De exemplu, norma că șoferul unui vehicul trebuie să aibă control complet direct asupra vehiculului. Aceasta explică de nu toate inovațiile, pe sistemele de conducere automată, s-au difuzat pe deplin.

Autonomia aceasta a şoferului este doar foarte lent erodată, prin introducerea sistemelor automate de frânare și a celor de informare a şoferului.

parteneriate globale pentru masini electrice in 2010Parteneriate globale pentru maşini electrice în anul 2010
albastru = fabricanţi auto
gri = furnizor
verde = fabricant de baterii auto
galben = fabricant de soluţii auto electrice

Datorită concentrării economice globale şi concurenței puternice între firme, schimbul de cunoștințe se întâmplă în principal, prin alianțe limitate, explicite.

De exemplu, avem alianţa Renault – Nissan – NEC, apoi Toyota – Matsushita ş.a.m.d. Mai multe rețele de mici dimensiuni combină producătorii de automobile, producătorii de baterii și firmele din energetică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × 3 =