Procesul de consu..." />

Opinie parlamentară asupra pachetului rutier

Procesul de consultare și dezbatere a propunerii Comisiei Europene referitoare la pachetul rutier va fi unul lung în care doar specialiștii vor înțelege semnificația numeroaselor etape. În această perioadă structurile desemnate din Parlamentul României emit opinii asupra propunerilor Comisiei. foto

Și parlamentele celorlalte țări parcurg același proces, unele fiind deja la finalul acestei etape. După cum era de așteptat, în propunerea referitoare la detașarea lucrătorilor, Parlamentul francez a emis o opinie pozitivă, iar Parlamentul polonez una negativă. Este sugestiv faptul că ambele legislative au început cu problema detașării.

Comisia pentru Afaceri Europene a Parlamentului României a inițiat și ea procesul de analiză și consultare și a făcut-o cu opinia asupra revizuirii regulamentelor 1071 și 1072. În condiții normale, asta ar fi o dovadă de profesionalism și organizare. În condițiile actuale și la scurtă vreme de la turneul de forță a lui Macron, care nu ne-a ocolit, lista priorităților este schimbată. Problemele referitoare la detașare sunt cele mai presante. Mai important este, însă, ca această structură parlamentară, să țină cont de interesele transportatorilor. Și există semne clare că așa fac, în parte și pentru că termenul de răspuns este la limită și nu au început chiar după ce Comisia Europeană a promovat propunerea sa.

Ministerul Transporturilor și-a încheiat faza de consultare și a trecut în faza de dezbatere europeană și lobby. În procesul derulat Ministerul a consultat celelalte instituții implicate, colaborând și cu comisia parlamentară. Dezbaterea cu argumente se anunță anevoioasă iar speranțele se pun în opiniile coalizate a țărilor cu aceeași poziția ca a noastră.

Vă reamintim conținutul pachetului:
– revizuirea Regulamentelor 1071/2009 și 1072/2009 pentru îmbunătățirea accesului la profesie și la piața transportului rutier de mărfuri din UE;
– revizuirea Directivei 1/2006 privind utilizarea vehiculelor închiriate pentru transporturi internaționale;
– revizuirea Directivei 22/2006 privind implementarea legislației sociale și o lege specială (Lex specialis) privind detașarea lucrătorilor în transportul rutier, inclusiv măsuri specifice de implementare, având ca scop declarat consolidarea legislației sociale în domeniul transportului rutier;
– revizuirea Regulamentului nr. 561/2006 privind perioadele de conducere și de odihnă și a Regulamentului nr. 165/2014 privind tahograful, pentru consolidarea legislației sociale în domeniul transportului rutier.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × 1 =