O nouă aplicaţie pentru smartphone indică toate drepturile pasagerilor

Pasagerii blocaţi în aeroporturi sau care îşi aşteptă bagajele pierdute pot foloseasi o aplicaţie pentru smartphone pentru a-şi verifica drepturile imediat şi la faţa locului. foto

La 4 iulie Comisia Europeană a lansat o aplicaţie pentru smartphone care vizează transportul aerian şi cel feroviar şi care funcţionează pe patru platforme de telefonie mobilă: iPhone şi iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry şi Microsoft Windows Phone 7. Aplicaţia este disponibilă în 22 de limbi ale UE şi vizează deocamdată doar transportul aerian şi feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă şi la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum şi la transportul maritim.

Indiferent dacă este vorba de un zbor anulat, de faptul că hotelul din cadrul unui pachet de servicii turistice nu corespunde descrierii sau de orarul modificat al unui tren, pasagerii fac faţă mult mai uşor situaţiei dacă îşi cunosc drepturile. Pentru fiecare problemă potenţială, aplicaţia explică drepturile pasagerilor. Societățile de transport feroviar şi aerian sunt obligate să furnizeze informaţii transparente privind preţurile şi să ajute pasagerii cu mobilitate redusă.

Aplicaţia indică, de asemenea, autoritatea ce trebuie contactată pentru a depune o reclamaţie în cazul în care pasagerii consideră că le-au fost încălcate drepturile.

Pentru mai multe informaţii şi pentru a putea accesa Codul QR este disponibilă adresa web http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/738&format=HTML&aged=0&language=RO&guiLanguage=en

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 + four =