De la lansarea sa, în decembrie 2012, noul..." />

Noul Chevrolet Volt

De la lansarea sa, în decembrie 2012, noul Chevy Volt s-a dovedit extrem de popular, după ce în anul 2011 predecesorul său fusese încoronat Mașina Verde a Anului în America de Nord a Anului. Vânzările sale eclipsaseră Nissan Leaf.

Acum, noul Volt ar fi pregătit, așa cum afirmă presa de specialitate de peste Ocean, pentru a deveni și mai atrăgătoare. General Electric a anunțat că lucrează la o nouă generație de baterii cu dublă capacitate de stocare a energiei.

Materialele folosite pentru bateriile GM pe bază de electrozi, dezvoltate la Argonne National Laboratory sunt bazaţi pe oxizi de metal. Aceasta nu numai că crește capacitatea de stocare, dar îmbunătățeşte siguranța și durabilitatea acumulatorilor.

Ce promo face GM noului Volt 2013: „Imaginează-ţi că ajungi la benzinărie odată pe lună. O fantezie? Departe de asta! În fapt, şoferii de Chevrolet Volt care îşi alimentează regulat bateriile fac în jur de 1.450 de kilometri sau trece circa o lună până când trec din nou pe la benzinărie.”

În prezent, Chevy Volt utilizează baterii pe bază de litiu-ion (Li-ion), făcute cu catozi din Li-mangan. Catozii conțin și nichel, mangan și cobalt. Noul material are o mare densitate a energiei înmagayinate, permițând stocarea mai multor ioni de litiu și operarea la un voltaj superior decât precedentele materiale folosite la electrozi, explică website-ul Inhabitat.

Noul Volt poate fi condus peste 60 de kilometri fără apelarea la ajutorul motorului pe bază de carburant clasic. Dar Volt nu se opreşte aici. La bord este însă un generator pe bază de benzină, care produce curent electric. Astfel, cu o încărcare completă a bateriilor şi un plin de rezervor se pot parcurge peste 600 de kilometri.

Costul de producţie a fost întotdeauna cea mai mare problemă, când vine vorba de producția de baterii pentru maşinile electrice. Dar noile materiale pot duce la economii importante.

Prin creșterea cantității de energie înmagzinată de baterie, producătorii de autoturisme sunt în măsură să facă o baterie mai mică, reducând costurile. Jon Lauckner, manager la General Motors, nu a spus la ce sume se ridică economie datorate acestei noi tehnologii, dar a afirmat: „E suficient să spun că este o economie importantă, nu este vorba despre un procentaj cu o singură cifră”.

Bob Lutz, vicepreşedinte GM pentru Dezvoltarea Globală a Producţiei, compară bateria clasică de automobil, ce funcţionează cu anod şi catod, în baie de acid, cu bateriile de acumulatori pe bază de Li-ion, folosite de GM pentru Chevrolet Volt: „Ionii de litiu se mişcă de la anod la catod în timpul descărcării bateriei prin folosire şi de la catod la anod în timpul încărcării bateriei”.

Bateriile pe Li-ion sunt folosite pe scară larg la diferite tipuri de produse electronice, dintre care în prezent probabil cele mai banale sunt telefoanele mobile.

Asemănător, bateriile clasice se bazează pe acelaşi fenomen, circulaţia ionilor de la anod la catod şi invers. Rolul bateriilor clasice este însă altul. Forţa motoare se obţine cu ajutorul bateriilor, care dau scânteia pentru microexploziile pe carburantul clasic.

La motorul electric însă acumulatorii produc pur şi simplu curent electric, ce e folosit pentru acţionarea motorului electric al maşinii. O sursă de energie ceva mai curată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sixteen − 8 =