Noile condiţii generale pentru desfăşurarea transportului rutier internaţional de mărfuri

Geneva, 3 noiembrie 2011 – Consiliul pentru transportul de mărfuri al IRU a adoptat « Condiţiile generale IRU, revăzute, pentru efectuarea transportului rutier internaţional de mărfuri şi contractele cadru înrudite » precum şi « Ghidul de bune practici pentru transportatorii rutieri în privinţa asigurărilor».

Scopul întocmirii acestor documente a fost armonizarea şi simplificarea operaţiunilor de transport internaţional de mărfuri, dar şi protejarea intereselor transportatorilor de mărfuri în privinţa relaţiilor contractuale pe care le desfăşoară, în ton cu schimbările majore care au survenit din punct de vedere economic, juridic şi contractual în ultimii 10 ani.

« Graţie condiţiilor generale şi contractelor cadru pe care IRU le propune, transportatorii rutieri şi clienţii lor vor avea la dispoziţie noi instrumente, utile şi simplu de folosit, care vor face ca relaţiile contractuale să fie mai transparente şi fiabile » a subliniat Isabelle Bon-Garcin, Preşedinta Comisiei pentru afaceri juridice a IRU.

Noile condiţii generale includ clauze referitoare la noile reglementări de siguranţă rutieră care decurg din aplicarea Cadrului normativ SAFE al Organizaţiei Mondiale a Vămilor, precum şi a cerinţelor legate de statutul de Operator economic agreat, sau la utilizarea documentelor CMR şi a declaraţiilor vamale în format electronic.

Noile condiţii generale de transport includ şi principiul transferării costurilor variabile către client, cum ar fi taxele pe carburant şi taxele de drum. Pentru o mai bună transparenţă, condiţiile generale oferă un model de estimare a costurilor care cuprinde o listă de servicii, dar şi unele servicii suplimentare care iniţial nu erau luate în considerare.

Consiliul pentru transportul de mărfuri al IRU a validat de asemenea o serie de recomandări în materie de asigurări pentru a sprijini transportatorii rutieri în procesul de negociere cu companiile de asigurări şi pentru a evita astfel ca anumite puncte să rămână neacoperite prin contract sau pentru a evita dublările, dar şi pentru a fi siguri că anumite riscuri şi situaţii vor fi mai bine acoperite.

« Evoluăm într-un climat economic dificil. Utilizarea condiţiilor generale şi a contractelor cadru propuse de IRU, precum şi a recomandărilor revizuite de experţii uniunii va permite o mai bună protejare a intereselor juridice şi financiare ale transportatorilor rutieri şi va spori durabilitatea şi rentabilitatea afacerilor lor. » a conchis Pere Padrosa, Preşedintele  Consiliul pentru transportul de mărfuri al IRU.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ten − 2 =