P..." />

Noi modele de camione pentru o circulație rutieră mai sigură

Producătorii de vehicule de construcții sunt de acord cu faptul că responsabilitatea lor pentru siguranța rutieră este foarte mare și că trebuie să ia în considerare accidentele grave, care sunt cauzate de camioanele folosite pentru transport de utilaje și echipamente de construcții în localități. Fiindcă circulația acestor tipuri de vehicule poate reprezenta un pericol în special pentru bicicliști și pietoni, producătorii au scos pe piață modele noi, care asigură o vizibilitate mai mare pentru conducători și contribuie astfel la siguranța participanților la trafic.

Camioanele folosite în domeniul de construcții reprezintă poate cel mai mare pericol pentru bicicliști, fiindcă ele au gabarit mare, sunt deseori acoperite cu praf și noroi și circulă pe străzile înguste și aglomerate ale orașelor. Conducătorii sunt deseori grăbiți și nefamiliarizați cu localitatea unde circulă, iar bicicliștii, la rândul lor, nu respectă de foarte multe ori regulire de circulație. Producătorii au ținut cont de aceste aspecte și au creat modele noi, care oferă o vizibilitate mai bună și contribuie la reducerea numărului accidentelor.

Firma Mercedes-Benz, de exemplu, a lansat o nouă generație de vehicule Econic (pe poza de mai jos), capabile să suporte sarcini utile mai mari și care sunt îmbunătățite în cea ce privește vizibilitatea fiind dotați cu parbriz panoramic. Ușa cabinei este transparentă, fiind alcătuită de un geam care ajunge până în jos, se deschide lateral ca ușa unui autobuz iar cabina se află pe o poziție foarte joasă, oferând confort și vizibilitate. Astfel conducătorul poate observa mai ușor pe cei care circulă pe drumuri, inclusiv bicicliștii și pietonii.

1

La Londra, unde circulația bicicliștilor este foarte importantă, primarul orașului fiind el însuși un ciclist pasionat, au avut loc multe accidente cauzate de către vehiculele grele: 14 persoane au murit în 2013, 13 în 2014 și opt în prima jumătate a anului 2015. În urma intervenției primarului orașului, au început să circule în oraș modele Mercedes-Benz Econic precum și modelul cu benă izolată și rigidă Wilcox Wilcolite, concepută astfel încât să suporte o sarcină de 20 de tone (vehiculele fabricate înainte au avut capacități de aproximativ 16 tone), la fel ca o basculantă standard, dar având un gabarit mai mic, devenind astfel mai ușor de condus.

Vice-președinte firmei Cemex, Matei Wild spune că Econic asigură o vizibilitate cu 90% mai mare în comparație cu alte camioane. El afirmă că „Cemex și industria de construcții au responsabilitate în cea ce privește designe-ul vehiculelor care sunt folosite atât de zi cât și de noapte iar folosirea lor pentru a transporta materiale, constituie o parte integrantă a activității firmei. Acest nou design ar putea revoluționa complet fabricarea acestor tipuri de vehicule în viitor.”

Un alt furnizor de materiale de construcții, firma Tarmac, a testat betoniera Econic (pe poza de mai jos). „Suntem încântați să lucrăm cu mărci producătoare ca Mercedes-Benz fiindcă designe-ul lor nou oferă siguranță…Este important pentru noi să explorăm și în continuare oportunitățile care pot asigura îmbunătățire în cea ce priveste siguranța circulației” a declarat managerul de transport al companiei, Sean McGraw.

2

Alți producători de vehicule grele cum ar fi Scania, Volvo (pe poza de mai jos) și MAN împreună cu partenerii lor intenționează să producă vehicule cu viziuni mai mari și cu cabine mai mici. Firma DAF Trucks a conceput două vehicule de construcții, optimizate pentru a oferi protecție maximă participanților la trafic. Primul este un camioan cu cârlig de încărcare, DAF FA LF 220 Skip, dotat cu o cabină în care conducătorul se află pe o poziție joasă. Al doilea este un camion FAD CF DAF 440, 8 × 4, de 32 de tone, dotat cu un corp basculant izolat Wilcox, cu un sașiu special „transport”, spre deosebire de cele „standard”, având astfel o înălțime mai mică cu 147 mm. Fiindcă este destinat circulației pe autostrăzi este dotat în față cu o protecția antiîmpănare.

3

Camioanele DAF (pe poza de mai jos) folosesc la maxim senzorii de proximitate, alarmele și camerele de supraveghere. DAF a lucrat cu specialistul de radar Intelligent Telematics, care a analizat beneficiile montării camerelor de supraveghere pe camioane. “Cercetările noastre recente au arătat că folosirea camerelor de supraveghere 3G a contribuit la reducerea frecvenței accidentelor cu 45%, în timp ce 65% din incidentele înregistrate ar fi putut să fie evitate”” a afirmat Darren Terry, account manager la firma Intelligent Telematics. “Acest lucru demonstrează rolul technologiei în înbunătățirea siguranței vehiculelor, deci suntem în continuare interesați să colaborăm cu firma DAF Trucks”.

4

Noile modele puse pe piață dovedesc faptul că mai multă vizibilitate pentru conducător și o tehnologie mai performantă contribuie la reducerea pericolului circulației vehiculelor grele pentru bicicliști și pietoni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × 1 =