Modul în care transformarea procesării automatizării funcționează în industria TSL

Astăzi, modul în care automatizarea proceselor poate determina concedierea oamenilor și modul în care roboții pot prelua responsabilitățile umane sunt subiecte temeinice. Planurile de automatizare afectează și industria TSL. Există motive serioase de îngrijorare? Automatizarea va fi un criminal de joburi?

Potrivit lui Maciej Tyburczy, șeful Diviziei Lean & Process Management din cadrul grupului internațional de transport și logistică AsstrA-Associated Traffic AG, atunci când se prezice ce se poate întâmpla în viitorul apropiat, există mai mulți factori care trebuie luați în considerare: modul în care evoluează natura muncii , dezvoltarea tehnologică și schimbările interne în cadrul companiilor. Robotica și joburile umane nu pot fi evaluate doar dintr-un punct de vedere.

 

Cum evoluează munca modernă?

Bunicii noștri au lucrat într-o singură companie toată viața. Cu toate acestea, tinerii din ziua de azi schimbă mult mai des locurile de muncă. Statistic, un tânăr va lucra într-o duzină de companii de-a lungul vieții. Munca la distanță și contractarea/colaborarea simultană cu mai multe companii diferite sunt de asemenea mai frecvente. Acesta este un mediu de lucru profesional complet diferit. Mai mult, nu putem uita de oamenii care lucrează în timpul călătoriilor.

Și natura muncii va continua să se schimbe. Pentru a reuși pe piața muncii de astăzi, trebuie să ne adaptăm la noi modalități de a câștiga bani și la o varietate de locuri de muncă. Este necesar să ne creștem constant competența, cunoștințele și experiența.

Găsirea unui loc de muncă nu ar trebui să fie o problemă pentru o persoană care poate accepta și se poate adapta la noua imagine a muncii.

 

Mulți oameni se tem de progresele tehnologice.

Tehnologia progresează și nimeni nu o va opri. Este posibilă transportarea mărfurilor și schimbul de informații în moduri noi, iar roboților le pot fi atribuite sarcini plictisitoare și repetitive. Datorită acestui lucru, o persoană se poate concentra pe sarcini mai importante, de exemplu, pe relații directe cu clienții sau decizii complexe, strategice de afaceri. Oamenii mai trebuie să se ocupe de aceste părți creative ale riscului. Un robot poate sugera și sfătui, dar deciziile reale trebuie luate de o persoană umană.

Tehnologia robotizată ne poate susține și ne poate crește eficiența. Dar chiar și la companii extrem de automatizate, cineva are încă nevoie să gestioneze organizația, să programeze roboții, să remedieze erorile etc.

Tehnologia sprijină și va continua să sprijine activitățile umane. Luați în considerare computerele, de exemplu. Sunt avansate din punct de vedere tehnologic, dar nu vor face nimic fără un om.

 

Prin urmare, ce schimbări ar trebui să aibă loc în companii?

Pentru a avea succes, companiile trebuie să caute modalități de creștere a eficienței. Chiar și acum doar 50 de ani, analizele care susțineau creșterea vânzărilor nu erau nicăieri atât de complexe ca în prezent. Concurenții moderni trebuie să știe să folosească site-urile de rețele sociale, de exemplu, iar companiile trebuie să fie în permanență în căutarea de noi avantaje.

Dacă toată lumea face deja ceva, nu este chiar un avantaj. Este necesar să privim mai departe. Lean Management este un avantaj atât de nou. Dar introducerea Lean va fi suficientă? Poate pentru o perioadă scurtă de timp, da. Dar în câțiva ani poate că nu este suficient.

Asta nu înseamnă că soluțiile Lean ar trebui să fie omise cu totul. Acestea ar trebui să fie puse în aplicare ca un prim pas într-un program în curs de desfășurare care are ca rezultat în final procesele de afaceri automatizate. Înainte de a fi chiar parțial automatizate, aceste procese de afaceri trebuie mai întâi analizate și simplificate pe cât posibil.

Această abordare duce neapărat la concedieri? Eu nu cred acest lucru. Totul depinde de strategia companiei, nu doar de faptul că o companie folosește roboți. Strategia optimă este de obicei să menținem echipele existente – nu să le înlocuim – și să le atribuim responsabilități de valoare mai mare. Este mai rentabil să continuați să lucrați cu oameni pe care îi cunoașteți decât să aduceți străini care au nevoie de timp pentru a afla cum funcționează compania, etc. De asemenea, merită să vă amintiți că cineva va trebui să gestioneze roboții, să îi programeze și să-și rezolve problemele. Oamenii vor trebui să se ocupe de aceste sarcini.

Utilizarea roboților va crește eficiența angajaților. Ei pot face mai multe în același timp. Ținând cont de deficitul de personal din industria TSL, robotica este o soluție excelentă. O companie nu trebuie să își schimbe abordarea în ceea ce privește ocuparea forței de muncă, ci mai degrabă să utilizeze roboți pentru procesele selectate și să ajusteze personalul din jurul lor în consecință. Eficiența organizațională crește și nimeni nu își pierde locul de muncă.

În zilele noastre, auzim tot mai multe despre camioane autopropulsate în industria TSL și despre temerile că șoferii își vor pierde locurile de muncă. Cu toate acestea, întreprinderile au nevoie de soluții reale la probleme precum lipsa șoferilor. De aceea natura muncii va evolua. De exemplu, imaginați-vă că un șofer ar putea gestiona mai multe camioane simultan folosind o cască cu realitate virtuală într-un birou. Aceasta ar ajuta la rezolvarea acestei provocări de resurse umane.

Conceptele similare vor continua să apară. Roboții ne vor ajuta să facem mai bine sarcinile monotone și ne vor permite să creștem productivitatea în situații când nu există suficiente mâini disponibile pentru a lucra. De aceea cred că trăim vremuri foarte interesante, pline de schimbări din ce în ce mai rapide. Trebuie să acceptăm această realitate și să ne găsim locul în ea.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seven − four =