Ministerul Transporturilor propune scumpirea rovinietei pentru camioane

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de lege prin care va majora tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere (rovinieta) pentru autovehiculele de transport de marfă mai grele de 3,5 tone. Rovinieta pentru o zi se va scumpi cu 0,9% până la 2%, în schimb cea pentru 90 de zile va fi cu 28,1-28,9% mai scumpă. foto

Spre exemplu, proprietarii de maşini cu 3,5-7,5 tone, care acum plătesc 120 de euro pentru 90 de zile, vor plăti 155 de euro. Viitoarea lege va intra în vigoare după 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

Motivul scumpirii: trebuie să scăpăm de infringement 

„Pentru a evita continuarea procedurii de infringement împotriva României pentru neîndeplinirea obligaţiilor de stat membru al Uniunii Europene, modalitatea de a realiza transpunerea Directivei 2011/76/UE într-un termen foarte scurt o reprezintă modificarea, în cel mai scurt timp posibil, a Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România“, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului normativ.

Un aspect important vizat de transpunere constă în stabilirea unor proporţii între nivelul anual şi intermediar al tarifului de utilizare cu valabilitate de 1 zi, 7 zile si 30 zile. Prin modificarea tarifelor existente în conformitate cu prevederile Directivei 2011/76/UE se vor aplica următoarele proporţii: – tariful lunar va fi maximum 10% din tariful anual, – tariful săptămânal va fi maximum 5% din tariful anual, – tariful zilnic va avea valoare de 11 Euro, dar nu mai mult de 2% din tariful anual, rezultând următoarele tarife şi procente faţă de tariful anual.

Modificarea tarifelor se va aplica numai pentru vehiculele pe care le reglementează Directiva 2011/76/UE, respectiv vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone. Tarifele pentru celelalte categorii de vehicule (pentru transport persoane şi pentru transport marfă cu MTMA de până la 3,5 tone) rămân la acelaşi nivel şi nu se aplică modul de calcul prevăzut de Directiva 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri, modificată prin Directiva 2011/76/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 27 septembrie 2011.

Având în vedere că modificarea tarifelor nu se aplică şi la vehiculele de transport persoane, vor apărea în această situaţie două noi categorii de vehicule, H şi G, care reprezintă vehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), vehicule cuprinse în prezent în categoria C şi vehiculele de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), vehicule cuprinse în prezent în categoria D.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 + 6 =