<..." />

Master Planul pe Transport, finalizat până la jumătatea lui aprilie

România va avea, până la jumătatea lunii aprilie, un Master Plan General de Transport, condiție necesară pentru absorbția fondurilor UE în perioada anilor 2014 – 2020.

La sfârşitul lunii trecute, ministrul Transporturilor Dan Şova a declarat: „Miza uriaşă a Master Planului General de Transport, pentru care şi oficialii Comisiei Europene insistă foarte mult, e că se stabilesc nu numai proiectele ce urmează să se realizeze, dar şi prioritizarea lor, având la bază un singur criteriu: cost-beneficiu.

Dacă se realizează acest lucru, avem acceptul Comisiei Europene. Marele avantaj – şi aici e cheia – este că, indiferent de schimbările politice din România, nu mai poate să spună un partid sau un ministru: «Opresc proiectul X şi mă apuc de proiectul Y, pentru că aşa vrem noi sau pentru că aşa sunt interesele noastre»”.

Potrivit datelor anunţate de Şova, nivelul absorbţiei fondurilor europene prin POS-T a fost de 923 de milioane de euro anul trecut. CNADNR a atras 559 de milioane de euro, calea ferată 299 de milioane de euro (dintre care 65 de milioane de euro au ajuns la Metrorex), iar restul de 64 de milioane de euro au ajuns în sectorul naval. „Nu a existat absorbţie pe domeniul aerian”, a mai spus demnitarul.

Concesiunea Comarnic – Brașov, semnată în iunie?

Dan Șova a făcut și câteva anunțuri privind mult-așteptatele autostrăzi, ce ar urma să ușureze soarta șoferilor. Contractul de construcţie a tronsonului Comarnic – Braşov va fi semnat în iunie, nu în aprilie, cum s-a anunţat iniţial. Amânarea termenului e un lucru „eminamente pozitiv”, întrucât statul a reuşit să obţină angajamentul ferm din partea BEI, BERD şi BM pentru susţinerea proiectului.

„Prezenţa instituţiilor financiare internaţionale – noi sperăm la 500 – 600 de milioane finanţare din partea lor – dă încredere şi celorlalte bănci private, care urmează să participe la finanţarea Comarnic – Braşov. Am ajuns la o concluzie cu instituţiile financiare internaţionale: până prin iunie îşi pot face due diligence şi aprobarea în comitetul creditorilor, astfel încât în iunie să putem semna contractul”, a spus Sova.

Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, de 53 kilometri, va fi gata în anul 2017 la un cost estimat de 1,8 miliarde de euro. Taxa de utilizare ar fi de 5,70 lei + TVA. Lucrările de construcţie ar urma să înceapă la finalul lunii aprilie, anunţase premierul.

Pentru proiectele de construcţie în concesiune ale Centurii Sud a Capitalei şi tronsonului de autostradă Craiova – Piteşti, câştigătorii vor fi desemnaţi în lunile mai, respectiv iulie, a promis Șova.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sixteen + six =