Marea Britanie intenționează să înăsprească amenzile pentru transportul ilegal de imigranți

Asociația Transportatorilor din Marea Britanie (FTA) susține intențiile guvernului de la Londra de a înăspri sancțiunile pentru șoferii de camioane, implicați în transportul ilegal de imigranți. foto

Potrivit revistei Cargo News, amenzile, aplicate șoferilor pentru transportul ilegal de persoane în anul trecut, au constituit 6,6 milioane de lire. Home Office-ul britanic (departamentul guvernamental responsabil de controlul asupra imigrației) a decis să organizeze consultări publice timp de șase săptămâni, pentru a decide cum pot fi modificate amenzile. Scopul acestui proces constă în reducerea fluxului de refugiați în Marea Britanie.

În prezent pentru transportul ilegal de imigranți șoferul poate fi amendat cu 2000 de lire. FTA susține că în Dover ajung zilnic aproximativ 40 de imigranți ilegali. Reprezentanții FTA susțin că actualul sistem de pedepse funcționează de mai bine de 10 ani, iar situația actuală necesită schimbări radicale și majorarea amenzilor.

FTA a propus executivului un plan de acțiuni privind controlul asupra fluxului de imigranți în portul Calais. Asociația propune strămutarea taberei refugiaților din zona feribotului și a Eurotunelului, amenajarea unor parcări păzite pentru camioane, luarea unor măsuri de siguranță pentru șoferilor, urgentarea procedurii de înregistrare a imigranților în Franța, iar portul Calais și zonele de acces spre Eurotunel să fie păzite de eventuale proteste sau blocaje.

1 comment

  1. Av. Marian Dragut

    Potrivit legislatiei britanice, firmele de transport au obligatia de a pune in aplicare un sistem eficient de securizare a vehiculelor, in vederea prevenirii intrarii imigrantilor clandestini, la trecerea frontierei in Marea Britanie.

    Un imigrant clandestin este definit ca fiind o persoana care se ascunde intr-un vehicul pentru a ajunge in Marea Britanie, evitand trecerea prin controlul vamal britanic.

    ​Daca amenzile nu sunt platite la timp, firmele sunt inscrise pe lista de detentie a Border Force, ceea ce presupune retinerea camioanelor apartinand firmei, pana la plata integrala a amenzilor, plus costurile prilejuie de retinere.

    Putem reduce amenzile chiar daca a trecut termenul pentru formularea contestatiei.

    Av. Marian Dragut
    00447895763482

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

fourteen − seven =