..." />

Managementul traficului rutier în Campusul ,,Tudor Vladimirescu”

al Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi
ing. Andrei Donţu
ing. Alexandru Maftei
conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie

Aproximativ 15.000 de studenți. Centru puternic de polarizare a activităților sociale, culturale și economice ieșene. Deplasările de tranzit și penetrație prin și spre Campusul „Tudor Vladimirescu”, precum și cele generate de necesitățile proprii, se desfășoară rutier, ceea ce duce la un trafic intens pe străzile interioare.

Creșterea parcului auto, lipsa locurilor de parcare, nivelul traficului de tranzit, foarte poluant, sunt elemente ce au determinat conducerea Universităţii Tehnice să apeleze la specialiști dintre cadrele didactice, care, împreună cu studenții din anii terminali, au inițiat un proiect de modernizare a și fluidizare.

Colectivul interdisciplinar cuprinde specialiști în ingineria autovehiculelor pentru partea de trafic rutier, construcții și arhitectură pentru partea de urbanism și amenajarea teritoriului, precum și topografie și cadastru.

Identificarea problemelor

Clădirile (cămine și blocuri de locuinţe) au fost ridicate între 1970 – 1980, când motorizarea în România şi, implicit, necesităţile de locuri de parcare erau mult mai scăzute.

Pentru accesul în campus au fost prevăzute patru căi de acces, folosite de studenți, cadre didactice, personalul căminelor, firmele de aprovizionare a magazinelor din campus și de locatarii de la cele două blocuri din campus.

Pentru identificarea problemelor, s-a parcurs, în mai multe etape, suprafața campusului, pentru a analiza situația.

S-au identificat următoarele probleme:

Lipsa locurilor de parcare amenajate
Parcarea neregulamentară a autoturismelor
Lipsa trotuarelor pentru pietoni
Gropi și denivelări în carosabil
Degajare insuficientă a apelor pluviale
Canale descoperite, ce pun în primejdie traficul rutier și pietonal
Teren noroios, ce împiedică parcarea autovehiculelor
Canale ieșite afară, care limitează locurile de parcare
Vehicule de mare tonaj, care accelerează degradarea carosabilului, în condițiile în care căile de acces au fost proiectate pentru o sarcină maximă de 3,5 tone
Blocarea accesului vehiculelor de salubritate, SMURD etc.
Lipsa de semnalizare a unor intersecții
Tranzitarea campusului de către șoferi doar pentru a scurta drumul (în special taxiuri).

Toate aspectele au fost exemplificate prin planșe foto, cu evidențierea locului, pe planul detaliat al campusului, în care au fost identificate probleme.

În numărul viitor al revistei noastre, vă vom prezenta soluțiile găsite pentru sistematizarea traficului în Campusul Tudor din Iaşi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × 3 =