Solu..." />

Managementul traficului rutier în Campusul Tudor din Iaşi

În numărul precedent al revistei noastre, am prezentat motivele pentru care conducerea Univerităţii Tehnice din Iaşi doreşte să sistematizeze traficul în Campusul „Tudor Vladimirescu”, precum şi problemele de trafic constatate. Să vedem acum care sunt soluţiile propuse.

După planimetrarea arterelor și intersecțiilor din campus, s-a trecut la calculul capacității de circulație a străzilor și intersecțiilor. Următoarea etapă a fost identificarea zonelor unde se pot amenaja parcări și planimetrarea lor.

Recensământul de trafic a fost făcut o săptămână, în intervalul orar 7.00 – 22.00, de marți până vineri și de sâmbătă până luni, 24 h/24 h, pentru a surprinde cât mai fidel perioadele de vârf și cele cu circulație scăzută.

Operatorii a fost amplasați la fiecare intrare în campus. Numai 66% din vehicule parchează regulamentar, fără să stânjenească circulația. S-a propus crearea de noi spații de parcare, rezultând cu 20% mai multe locuri, fără investiții suplimentare în infrastructură.

Una din soluțiile propuse e restricționarea accesului pe bază de cartele și bariere mobile. Foarte multe maşini tranzitează zona. Se dorește și o selecție a vehiculelor și astfel a celor ce vin în campus cu mașina. Astfel, se poate monitoriza permanent numărul de vehicule din campus.

Timpul de staționare la barieră e de 5 – 10 secunde. Astfel, nu există riscul formării unui ambuteiaj sau blocaj al traficului. Soluția poate ajuta proprietarul unui vehicul, pentru că se pot împărți locurile de parcare conform numărului de proprietari de autoturisme din cămine și astfel fiecare are locul său de parcare, indiferent de zi sau oră.

Concluzii

La finalul proiectului, inițiatorul urmărește atât rezolvarea problemelor legate de numărul de vehicule ce au acces în campus și care, obligatoriu, au nevoie de spații de parcare amenajate, crearea de noi trasee pentru vehicule, reorganizarea sensurilor de circulație, dar și crearea a unui centru de activități socio-culturale în aer liber, cu legătură la o arteră pietonală, precum și cu amenajarea de noi spații verzi, cu costuri minime și eficiență maximă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 + twenty =