Mai multe asociații europene de transport și logistică cer prelungirea perioadei de tranziție în cazul Brexit

Șapte asociații europene reprezentative pentru industria de transport și logistică – FNTR (Franța), BGL (Germania) – NLA (Țările Nordice) – TLN (Țările de Jos), FEBETRA (Belgia) – ZMPD (Polonia), FinMobility (Finlanda) – și-au arătat nemulțumirea și îngrijorarea cu privire la situația negocierilor în cazul relațiilor viitoare dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană.

Astfel, aceste asociații care reprezintă interesele, în principal, a unor companii de transport de dimensiuni mici și medii, în mare parte afaceri de familie, spun că este nevoie de timp pentru a implementa orice decizie legată de Brexit și că eventualele costuri suplimentare nu pot fi adăugate pe nota de plată imediat.

Reprezentanții asociaților spun că discuțiile s-au prelungit foarte mult, fără să existe nicio decizie clară, și că în aceste condiții nu este fezabil ca el să fie puse în aplicare până la finalul anului 2020 așa cum se prevedea iniția.

Actuala criză, declanșată de pandemia de COVID-19, a subliniat încă o dată importanța pe această piață a transportatorilor și rolul pe care-l au în buna funcționare a vieții de zi cu zi, iar faptul că nu se ajunge la un acord în cazul BREXIT va avea implicații catastrofale pentru industria de transport și logistică.

Tocmai de aceea, cele 7 asociații europene de transport solicită ca înainte de data de 1 iunie, când începe a patra rundă de negocieri între Uniunea Europeană și Marea Britanie, să se ia în calcul acordarea unei perioade de grații mai mare pentru a se putea implementa toate deciziile luate, scrie Infotrucker.

Concret, reprezentanții celor șapte asociații au atras atenția că este nevoie de o perioadă de tranziție de un an, sau chiar doi, pentru a putea implementa deciziile pe care trebuie să le respecte cele două părți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

10 + sixteen =