Rezervele glo..." />

„Lupul Electric”, prima mașină electrică românească

Rezervele globale de petrol sunt pe terminate, așa că viitorul aparține mașinilor electrice. Iar inginerii români nu vor să rămână în urma colegilor de peste hotare. Au pus la punct o autoutilitară care se alimentează la priză, iar pe țeavă de eșapament scoate, în loc de noxe, vapori de apă. foto

Silențioasă, economică și ușor de întreținut. Așa poate fi caracterizată duba „Lupul Electric”, prima mașină electrică românească. Specialiștii de la Institutul Național de Criogenie și Separări Izotopice din Râmnicu Vâlcea au construit-o.

“Este o autoutilitara cu o sarcina efectiva de 500 de kilograme plus doua persoane, este inregistrata si este in curs de inmatriculare pentru a primi licenta RAR de a circula pe drumurile publice”, spune profesor doctor Ioan Stefanescu. 

Va mai trece insa o vreme pana cand vom vedea mai multe modele pe sosele. Asta pentru ca putini romani si-ar permite s-o cumpere. Costa 250 de mii de euro, avand tehnologii de ultima ora.

In modul economic are o autonomie de peste doua sute de kilometri. In modul dinamic, merge mai putin intre doua plinuri, dar accelereaza mai repede. Poate ajunge la 100 de kilometri pe ora in mai putin de 13 secunde.

Inginerii care au realizat masina poarta tratative cu doi producatori auto. Spera ca impreuna sa transforme “Lupul Electric” intr-o masina pe care sa si-o poata permite mici intreprinzatori. Modelul ar putea intra in productie in abia in 2020.Rezervele globale de petrol sunt pe terminate, asa ca viitorul apartine masinilor electrice. Iar inginerii romani nu vor sa ramana in urma colegilor de peste hotare. Au pus la punct o autoutilitara care se alimenteaza la priza, iar pe teava de esapament scoate, in loc de noxe, vapori de apa.
Silentioasa, economica si usor de intretinut. Asa poate fi caracterizata duba “Lupul Electric”, prima masina electrica romaneasca. Specialistii de la Institutul National de Criogenie si Separari Izotopice din Ramnicu Valcea au construit-o.

“Este o autoutilitara cu o sarcina efectiva de 500 de kilograme plus doua persoane, este inregistrata si este in curs de inmatriculare pentru a primi licenta RAR de a circula pe drumurile publice”, spune profesor doctor Ioan Stefanescu.

Va mai trece insa o vreme pana cand vom vedea mai multe modele pe sosele. Asta pentru ca putini romani si-ar permite s-o cumpere. Costa 250 de mii de euro, avand tehnologii de ultima ora.

In modul economic are o autonomie de peste doua sute de kilometri. In modul dinamic, merge mai putin intre doua plinuri, dar accelereaza mai repede. Poate ajunge la 100 de kilometri pe ora in mai putin de 13 secunde.

Inginerii care au realizat masina poarta tratative cu doi producatori auto. Spera ca impreuna sa transforme “Lupul Electric” intr-o masina pe care sa si-o poata permite mici intreprinzatori. Modelul ar putea intra in productie in abia in 2020… citește tot aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 − six =