Un termin..." />

Linii de tren cu ecartament european, la Giurgiulești

Un terminal feroviar cu ecartament dublu care va uni Portul Internațional Giurgiulești cu Uniunea Europeană va fi dat în exploatare în luna septembrie curent. foto

Aceasta va fi o platformă de transbordare a mărfurilor lichide în vrac atât de pe ecartament european, cât și cel rusesc. Dacă până în prezent mărfurile erau transportate pe căile auto, după darea în exploatare a noii linii cu ecartament european, mărfurile aduse în port cu navele maritime, vor putea fi lesne încărcate în vagoane și transportate către țările Uniunii Europene. 

„Există multe posibilități de dezvoltare ale portului, dar ele vor putea fi valorificate dacă va exista un parteneriat cu Căile Ferate, în special pe axa care vizează țările din Est, dar și UE. Iar prin realizarea terminalului se valorifică ideea inițială a acestui Port de a deveni un punct de transport multimodal, un element important de infrastructură nu doar pentru R. Moldova, dar și pentru regiune, care ne va asigura securitatea economică a R. Moldova. Eu îmi doresc foarte mult ca serviciile de transport să fie prestate de Portul Internațional Liber Giurgiulești atât pentru operatorii noștri de comerț exterior, cât și pentru cei care văd Moldova ca pe un coridor de tranzit”, a declarat ministrul economiei, Valeriu Lazăr, în cadrul unei vizite de documentare la Portul Internațional Giurgiulești.

Mai mult, potrivit ministrului transporturilor și infrastructurii drumurilor, Vasile Botnari, începând cu1 iulie vor putea fi transportate mărfuri și pe cursa Giurgiulești-Cahul, după ce la Portul de Stat Giurgiulești au fost finisate lucrările de curățire a râului Prut.

De asemenea, autoritățile anunță că în prezent specialiștii evaluează starea tronsonului de cale ferată Cahul-Giurgiulești pentru a stabili care porțiuni de cale ferată necesită reparații și cât ar costa lucrările. „Vom căuta surse ca să investim și să reparăm acest tronson. Este foarte important ca să fie dat în exploatare cât mai curând, astfel ca mărfurile să nu mai fie transportate pe alte rețele de cale ferată, ceea ce îngreunează procesul”, a menționat Vasile Botnari.

Până în prezent, volumul total al investițiilor în Portul Internațional constituie 58,3 milioane dolari. În primele trei luni ale anului, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate peste 20 mii tone de produse petroliere, de două ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. (Timpul)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two − two =