În urma prelucrării datelor şi informaţiilor puse la dispoziţie de CNADNR, în România, preţul mediu al unui kilometru de autostradă construit în zona de şes este de 23,34 milioane lei/km, iar cel al unui kilometru de autostradă construit în zona de deal este de 20,87 milioane lei/km, ambele peste nivelul standardelor de cost.
„În cadrul analizei s-a constatat o variaţie semnificativă a preţurilor medii pe kilometrul de autostradă. Spre exemplu, la zonă de şes, în România, preţurile au variat în intervalul 2,68 milioane de euro (tronsonul Feteşti – Cernavodă) şi 11,61 milioane de euro (varianta de ocolire Piteşti), în Bulgaria între 2 milioane de euro (tronsonul Tracia – Nova Zagora – Yambol) şi 2,8 milioane de euro (Hemus – Sofia şi Yana), iar în Polonia între 4,6 milioane de euro (Zgorzelec – Krzyżowa) şi 12,4 milioane de euro (Zgorzelec – Krzyżowa)”, relevă datele raportului.
Prin urmare, conform CC, în România, variaţia preţului mediu pentru un kilometru de autostradă construit în aceeaşi formă de relief este cea mai mare (45,86%), faţă de Polonia (36,42%) şi Bulgaria (14,22%). Comparativ cu Bulgaria, preţul mediu/kilometru de autostradă construit în zonă de şes este de aproape trei ori mai mare.