Acum un, an cel mai mare producător..." />

KamAZ-ul, afară din Ucraina

Acum un, an cel mai mare producător de camioane din Rusia – KamAZ, era un lider de neclintit pe piața din Ucraina, depășind de două ori vânzările celui mai mare concurent – MAZ din Belarus și deținând o cotă de 34% din piața camioanelor. Mai mult, tot acum un an conducerea KamAZ a declarat că intenționează să controleze 30% din piața vehiculelor de mare tonaj din Ucraina, iar mai apoi să își întărească pozițiile. foto

Cu toate acestea, o analiză realizată de agenția „Auto Consulting” din Ucraina a arătat că în luna iulie din 2012 KamAZ nu doar că a cedat în fața MAZ-ului, dar a fost depășit și de producătorul suedez de camioane Scania. Potrivit analizei, în perioada respectivă, KamAZ a făcut vânzări de 11,5%, astfel încât a fost în topul reprezentanțelor auto cu cele mai mici vânzări. 

„Auto Consulting” a remarcat o creștere spectaculoasă a vânzărilor de camioane marca Scania. Tendințele arată că succesul KamAZ pe piața din Ucraina este amenințat și de popularitatea camioanelor Mercedes-Benz și Volvo. Totodată, analiștii spun că odată cu apariția camioanelor Ford Cargo produse în Turcia, poziția camioanelor rusești va deveni și mai redusă.

Se pare că cei de la KamAZ au pierdut controlul asupra situației. Creșterea permanentă a prețurilor la camioanele care nu sunt modernizate îi face pe cumpărătorii ucraineni să opteze fie pentru vehicule second-hand din Europa, fie să caute alternativă pe piața camioanelor noi.

„Nimeni nu mai amintește despre cele 30% pe care KamAZ intenționa să le aibă în Ucraina. Astăzi depunem efort să ne menținem la cota de 12-15%”, au menționat surse din cadrul departamentului de vânzări al KamAZ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nine + one =