ITF: Salvarea de vieți cu indicatori mai buni de siguranță rutieră

Un studiu ITF solicită o abordare mai standardizată, pentru estimarea beneficiilor de inițiative de siguranță rutieră.

Aproape 1,3 milioane de oameni mor în accidente rutiere în fiecare an şi între 20 şi 50 de milioane sunt răniţi. Accidentele rutiere sunt principala cauză de deces în rândul tinerilor între 15 şi 29 de ani. Accidentele rutiere costă statele  între 1 și 3 la sută din PIB. Necesitatea unor politici eficiente de siguranță rutieră este de necontestat.

Guvernele pot îmbunătăți mai eficient siguranța rutieră prin utilizarea mai bună a indicatorilor care cuantifică credibil reducerea accidentelor datorate intervenției în sistemul de traficul rutier. Acesta este mesajul-cheie al unui nou raport publicat de International Transport Forum (ITF): o platformă politică globală de transport cu țările membre, intitulat „Împărtăşind Valorile Siguranţei Rutiere”.

• versiunea OECD BookShop
• descarcă documentul online

Potrivit studiului, lipsa de dovezi cuantificabile cu privire la efectele contramăsurilor – cum ar fi semne pistă, tratamentele pentru trecerile de pietoni, caracteristicile geometrice pe carosabil etc. – pe accidentele rutiere reprezintă un obstacol-cheie pentru promovarea multor iniţiative importante, menită să salveze vieţi.

Prin utilizarea unor indicatori – așa-numitele Funcții de Modificare a Impactului, care să ofere măsur[tori despre modul în care intervențiile acestea afectează numărul și gravitatea accidentelor rutiere, guvernele pot reduce riscul de a lua decizii cu un impact redus sau inexistent asupra îmbunătățirii siguranței rutiere.

Patrick Hasson (SUA): preşedinte al grupului internaţional care a pus la punct raportul: „Suntem în prezent la un punct de cotitură, cu perspective de a realiza progrese rapide și cu economii de costuri majore, prin transferul de rezultate la nivel internațional”

José Viegas, secretar general International Transport Forum: “Trebuie să stopăm creşterea globală a accidentelor rutiere. Reducerea numărului de decese, deja reușită în unele țări, ne asigură că este posibil să se reducă numărul deceselor rutiere și chiar și acolo trebuie să continue eforturile. Pentru acele țări cu numărul de victime în creștere, tendința trebuie să fie inversată. Acest obiectiv al Deceniului Națiunilor Unite de Acțiune pentru Siguranța Rutieră trebuie să devină realitate până în anul 2020, fără întârziere.”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × four =