Atenţia sporită acordată de Roma averilor mari şi bunurilor de lux şi austeritatea care a accentuat recesiunea au redus puternic cererea pentru autoturisme sport şi alte simboluri ale stilului de viaţă italian, exporturile de „supermaşini” la mâna a doua urcând de trei ori faţă de anul trecut. foto
Numărul de maşini super-sport, precum cele produse de Ferrari, exportate din Italia în primele cinci luni s-a triplat faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, la 13 633 unităţi, potrivit datelor organizaţiei patronale a industriei auto italiene, preluate de Bloomberg.
„Italia este una dintre fortăreţele supercar-urilor, iar aceste maşini dispar acum de pe străzi. Situaţia are o valoare simbolică uriaşă şi arată cât de profundă este criza”, comentează pentru Bloomberg Giuliano Noci, decan asociat la şcoala de business a Politehnicii din Milano.
Exodul de maşini sport din Italia reflectă cererea mult mai redusă pentru astfel de automobile pe piaţa autohtonă a unor mărci precum Ferrari şi Maserati, cele mai profitabile divizii ale gigantului Fiat… citește tot aici