IRU susține revizuirea derogării de 12 zile pentru șoferii de autocare

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere – IRU susține propunerea Parlamentului European de îmbunătățire a derogării de 12 zile acordată șoferilor care conduc autocare în UE. Această propunere face parte din inițiativa organului legislativ european de a revizui Regulamentul privind tahograful digital 3821/85/EC. foto

Yves Mannaerts, Vicepreședintele IRU și președintele Consiliului IRU pentru Transportul de Pasageri, a declarat că propunerea Parlamentului European reprezintă o îmbunătățire semnificativă a „derogării de 12 zile”, prin adoptarea căreia în anul 2009 a fost simplificată compensarea timpului de odihnă pentru șoferii de autocar. „Parlamentul a recunoscut că regulile actuale privind timpii de conducere și de odihnă la nivelul întregii Uniuni Europene nu corespund realităților din sectorul transportului cu autobuzul și autocarul”, a precizat Yves Mannaerts. 

Abolirea, în 2007, a derogării inițiale de 12 zile și reintroducerea ei doi ani mai târziu într-o formă foarte restrictivă fac parte dintr-un process lung de căutare a celor mai bune practici în reglementarea transportului european cu autobuzul și autocarul. Potrivit IRU, acest proces continuă și astăzi.

În prezent, șoferii trebuie să-și ia o perioadă de odihnă extinsă cu patru zile imediat după ce au folosit derogarea, din cauza numărului mai mic de zile de odihnă din timpul acesteia. Noile norme ar putea să-i oblige pe șoferi să își ia doar două zile „standard” de repaus, în timp ce următoarele două zile pot fi recuperate în următoarele 160 de ore. Astfel industria autocarelor va putea beneficia de o mai mare flexibilitate pentru a-i deservi pe clienții săi.

„Lupta noastră pentru o derogare de 12 zile favorabilă clienților și industriei de profil nu este doar una simbolică. Este vorba despre o problemă de supraviețuire pentru mii de companii mici de transport de persoane și turism din toată Europa. Noi dorim ca instituțiile europene să asigure cadrul legal adecvat pentru a-i deservi la nivel înalt pe clienți, fără a afecta siguranța rutieră”, a concluzionat vicepreședintele IRU.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 + 4 =