Compania Naţ..." />

Investiţiile anului 2013 în porturile constănţene

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa are în derulare, în acest an, mai multe proiecte cu fonduri europene pentru dezvoltare, care au ca scop, printre altele, câştigarea de terenuri din mare şi construirea încă unui dig. foto

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa are în plan dezvoltarea porturilor maritime prin atragerea de investiţii europene. Unele dintre cele mai importante proiecte sunt finanţate prin programul operaţional sectorial de transport.

Primul dintre aceste proiecte este podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră. „Proiectul a apărut ca o necesitate, datorită, pe de o parte, posibilităţii conectării portului Constanţa la Autostrada Bucureşti – Constanţa, prin varianta ocolitoare a Municipiului Constanţa şi crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la şoseaua naţională existentă, iar pe de altă parte, asigurării unei legături directe dintre zonele de Nord şi de Sud ale portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului.

Valoarea aprobată a contractului de finanţare: 191.797.12 lei (inclusiv TVA)”, spun reprezentanţii CNAPMC. Investiţia cuprinde două obiective: pod rutier la km 0+540 al CDMN şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa şi bretea de acces la DN39.

Pe 19 noiembrie 2012 a avut loc deschiderea ofertelor pentru licitaţia deschisă privind achiziţia lucrărilor de construcţie pentru execuţia „Bretelei rutiere de conectare cu DN 39”.

Au procurat documentaţia de atribuire gratuită companii din ţară şi străinătate, şapte prezentându-se cu oferte. Comisia de licitaţie a fost compusă din reprezentanţi ai CN „APM” SA Constanţa. Au fost depuse şapte oferte, urmează ca în perioada următoare comisia să evalueze ofertele primite şi să desemneze ofertantul câştigător.

Se construieşte o cale ferată

Un alt proiect este dezvoltarea capacităţii feroviare în zona fluvio-maritimă a Portului Constanţa. Proiectul constă în realizarea unui complex feroviar sistematizat în sectorul fluvio-maritim al portului Constanţa, care să asigure deservirea optimă şi unitară a actualilor şi viitorilor operatori portuari.

În prima etapă, care face obiectul acestui proiect, se vor executa doar liniile CF care deservesc actualii operatori, pe baza previziunilor de trafic până în anul 2020. Valoarea totală a proiectului este de 93.219.000 lei, inclusiv TVA.

Deschiderea ofertelor pentru adjudecarea contractului de proiectare şi execuţie a lucrărilor a avut loc pe data de 20.12.2010. Pe 6.04.2012 s-a finalizat procedura de achiziţii cu încheierea raportului de evaluare, fiind desemnat câştigător ofertantul SC Consal Trade SRL.

S-a încheiat contractul cu ofertantul declarat câştigător în data de 2.05.2012, valoarea acestuia fiind de 54.294.348,88 lei (fără TVA), cu o durată de execuţie de 18 luni.

În urma derulării procedurii de achiziţie publică pentru contractarea serviciilor de asistenţă tehnică de supervizare a execuţiei lucrărilor, pe 3 decembrie 2012 a fost semnat contractul cu ofertantul desemnat câştigător, asocierea Systra – SC Metroul SA. Valoarea contractului este de 819.975 lei, fără TVA. Termen de finalizare este 2015… citește tot pe www.romanialibera.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twenty + 17 =