Primii act..." />

Instituții publice europene în cercetare-dezvoltare

Primii actori publici europeni în cercetare-dezvoltare sunt chiar Comisia Europeană, ministerele și institutele de cercetare naţionale, inclusiv universitățile.

Standardizarea e foarte relevantă în sectorul autovehiculelor. Principalele organizații europene de standardizare în sectorul auto sunt:
CEN (Comitetul European de Standardizare) – se ocupă cu standardele europene în toate domeniile, cu excepția electrotehnicii și telecomunicațiilor;
Organizația Națiunilor Unite ECE (Comisia Economică pentru Europa);
Forumul Mondial pentru armonizarea reglementărilor privind vehiculele (WP29) – oferă un cadru unic de reglementări armonizate global la vehicule, pe siguranță rutieră, protecția mediului și comerț;
CENELEC (Comitetul European pentru Standardizare Electrotehnică);
ETSI (European Telecommunications Standards Institute) – se ocupă cu standardizarea în electrotehnică și telecomunicații, relevant, de exemplu, la standarde pentru vehiculele electrice.

Politica și guvernanța

ERA-NET ROAD II (sub PC7), își propune să dezvolte cercetarea rutieră, coordonată de Spațiul European de Cercetare, prin armonizarea programelor CD naționale și regionale.

ERA-NET e un consorţiu de administrații de drumuri și manageri de program, responsabil cu programele CD strategice rutiere, ce promovează, dezvoltă și facilitează colaborarea transnațională, de finanțare și achiziții CD.

ERA-NET Transport (ENT) tocmai a finalizat un apel internaţional, numit „Electromoblity +”, destinat să creeze condiții de lungă durată pentru dezvoltarea mobilității electrice în Europa, la orizontul anului 2025.

Autoritățile naționale și regionale din 13 state vin cu 20 de milioane €. Comisia Europeană contribuie cu maximum 10 milioane €. Apelul statelor e contribuția lor la European Green Cars Initiative (EGCI).

EGCI e unul din cele trei parteneriate public-private (PPP) ale Planului European de Redresare Economică, lansat în 2008. Are scop de a „sprijini CD pe tehnologii și infrastructuri, esențiale la progresele în utilizarea surselor regenerabile și nepoluante de energie, securitatea și fluiditatea traficului”.

Aproape toate statele membre UE au programe CD în transportul rutier, fie de sine-stătătoare, fie în programele mai generale.

În Belgia, Franța, Ungaria, Finlanda, Lituania, Suedia și Marea Britanie sunt institute dedicate transportului public rutier. Universitățile și institutele de cercetare independente au un rol important în dezvoltarea de noi tehnologii la automobile.

Ele au activități de cercetare aplicată, pe contracte cu producătorii de vehicule, în domenii ca sistemele de asistare a șoferului, software-uri şi sistemele de proiectare, aerodinamica, controlul și reducerea emisiilor de CO2, cercetarea materialelor şi tehnologiilor la celule de combustibil, inclusiv nanotehnologiile. În principal în cercetarea universitară, deoarece aceste tehnologii sunt încă departe de cererea de pe piață.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three × three =