INS: Transportul rutier de mărfuri a crescut cu 8,8%, în 2016

Transportul rutier de mărfuri a înregistrat o creștere cu 8,8% în ceea ce privește volumul mărfurilor transportate, comparativ cu anul precedent, din totalul de 216,085 milioane tone mărfuri transportate, 80% fiind operate în transport național, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică. foto

Volumul mărfurilor transportate intern a crescut cu 3,3% față de anul 2015. Pe total transport rutier, parcursul mărfurilor a crescut cu 23,5% față de anul precedent, în transport național parcursul mărfurilor înregistrând o creștere cu 8,9%.

În ceea ce privește transportul feroviar, volumul mărfurilor transportate a înregistrat o scădere cu 4,9% comparativ cu anul 2015. Au fost transportate 52,617 milioane tone mărfuri, din care 79,4% în
transport național. Parcursul tarifar al mărfurilor a marcat o scădere cu 1%.

În transportul maritim au fost înregistrate 46,288 milioane tone, din care 46,281 milioane tone în transport internațional. Față de anul 2015, volumul total a marcat o creștere cu 4,1%.

Mărfurile transportate pe căi navigabile interioare în anul 2016 au totalizat 30,484 milioane tone, din care 48,2% în transport național. Volumul mărfurilor transportate a înregistrat o creștere cu 1,5% față de anul precedent, în timp ce parcursul mărfurilor a scăzut cu 0,1%.

Transportul prin conducte petroliere magistrale a înregistrat un volum de 6,825 milioane tone, iar în transportul aerian, volumul mărfurilor transportate a înregistrat un total de 40.100 tone, creștere cu 16,9% față de anul 2015, din care 98,5% în curse internaționale.

Anul trecut, în transportul rutier național, 63,2% din volumul mărfurilor au fost transportate pe distanțe mici, între 1-49 km, 20,7% pe distanțe cuprinse între 50-149 km și 14,3% pe distanțe cuprinse între 150-499 km. În transportul național pe căi navigabile interioare, 57,5% din volumul mărfurilor a fost transportat pe distante cuprinse între 150-299 km.

În transportul rutier, diviziunile de mărfuri cu cele mai mari ponderi în totalul mărfurilor transportate au fost: minereuri metalifere și alte produse de minerit și exploatare de carieră, turbă, uraniu și thoriu (28,7%) și alte produse minerale nemetalice (19,9%), iar în transportul feroviar, ponderi semnificative au fost înregistrate pentru diviziunile cărbune și lignit, țiței și gaze naturale (31,1%) și cocs, produse rafinate din petrol (31%).

În transportul maritim, cele mai importante ponderi în total mărfuri transportate au fost înregistrate la diviziunile produse agricole, din vânătoare și silvicultură, pește și alte produse din pescuit (36,7%) și cărbune și lignit, țiței și gaze naturale (19,2%), în timp ce în transportul pe căi navigabile interioare ponderi importante au fost înregistrate la diviziunile minereuri metalifere și alte produse de minerit și exploatare de carieră, turbă, uraniu și thoriu (46,2%) și produse agricole, din vânătoare și silvicultură, pește și alte produse din pescuit (30,1%).

Anul trecut, în transportul rutier de mărfuri, mărfurile transportate în cont propriu au reprezentat 56,2% din total, iar în ceea ce privește destinația, 20% din total mărfuri s-a înregistrat în transport international (inclusiv transport între state terțe și cabotaj).

Din totalul mărfurilor transportate pe rute internaționale, care reprezintă 43,128 milioane tone, transportul între state terțe a reprezentat 48,9%, cabotajul 23,9%, mărfurile încărcate 13,9%, restul mărfurilor operate de transportatori fiind mărfuri descărcate.

În transportul rutier internațional de mărfuri, 93,3% din totalul mărfurilor descărcate a provenit din state membre ale Uniunii Europene, în timp ce 91,6% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinație state membre ale Uniunii Europene. Cele mai mari cantități de mărfuri au provenit din Germania (21,7%), Italia (14,4%) și Ungaria (10,1%), în timp ce 21,2% din volumul mărfurilor încărcate au avut ca destinație Germania, 11,7% Italia și 11,2% Ungaria.

Sursa: Agerpres

26 comments

  1. Ion

    Cel mai scurt tranzit european:

    – ( M 30 – 304 ) Centura Miskolc – Budapesta – Kecskemet – Szeged – Subotica – Novi Sad – Belgrad – Paracin – Nis – Leskovac – Vranje – Kumanovo – Skopje – Veles – Thessaloniki – Larissa – Lamia – Centura Atena ( A 1 – A 6 ) = 1619 km.

    – ( A 2 – A 9 ) Centura Amsterdam – Utrecht – Eindhoven – Weert – Maastricht – Liege – Malmedy – Luxembourg – Thionville – Metz – Nancy – Selestat – Colmar – Mulhouse – Saint Louis – Basel – Luzern – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Piacenza – Parma – Modena – Bologna – Forli – Cesena – Rimini – Pesaro – Ancona – Pescara – Vasto – Foggia – Andria – Bari – Brindisi – Ferry boat – Igoumenitsa – Preveza – Patras – Corinth – Centura Atena ( A 8 – A 6 ) = 2721 km.

  2. Ion

    – ( A 15 – A 16 ) Centura Rotterdam – Zwijndrecht – Breda – Antwerpen – Bruxelles – Namur – Arlon – Luxembourg – Thionville – Metz – Nancy – Selestat – Colmar – Mulhouse – Saint Louis – Basel – Luzern – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Tortona – Busalla – Centura Genoa ( A 7 – A 12 ) = 1137 km.

  3. Ion

    Cel mai bun si cel mai scurt tranzit, SCHENGEN:

    – ( A 2 – A 9 ) Centura Amsterdam – Utrecht – Eindhoven – Weert – Maastricht – Liege – Malmedy – Luxembourg – Thionville – Metz – Nancy – Selestat – Colmar – Mulhouse – Saint Louis – Basel – Luzern – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Piacenza – Parma – Modena – Bologna – Forli – Cesena – Rimini – Pesaro – Ancona – Pescara – Vasto – Foggia – Andria – Bari – Brindisi – Ferry boat – Igoumenitsa – Preveza – Patras – Corinth – Centura Atena ( A 8 – A 6 ) = 2721 km.

    – ( A 1 – A 7 ) Centura Hamburg – Seevetal – Soltau – Hannover – Hildesheim –
    Gottingen – Kassel – Kirchheim – Gieben – Frankfurt am Main – Darmstadt – Mannheim – Hockenheim – Bruchsal – Karlsruhe – Rastatt – Baden Baden – Offenburg – Freiburg im Breisgau – Weil am Rhein – Basel – Luzern – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Tortona – Busalla – Centura Genoa ( A 7 – A 12 ) = 1257 km.

    – ( A 15 – A 16 ) Centura Rotterdam – Zwijndrecht – Breda – Antwerpen – Bruxelles – Namur – Arlon – Luxembourg – Thionville – Metz – Nancy – Selestat – Colmar – Mulhouse – Saint Louis – Basel – Luzern – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Tortona – Busalla – Centura Genoa ( A 7 – A 12 ) = 1137 km.

    www.mobotix.ro/camere_supraveghere_live_ro_5169.html

  4. Ion

    – ( A 1 – A 7 ) Centura Hamburg – Seevetal – Soltau – Hannover – Hildesheim – Gottingen – Kassel – Kirchheim – Fulda – Werneck – Wurzburg – Heidenheim an der Brenz – Ulm – Memmingen – Lindau – Bregenz – Dornbirn – Lustenau – Widnau – Vaduz – Chur – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Tortona – Busalla – Centura Genoa ( A 7 – A 12 ) = 1220 km.

  5. Ion

    – ( A 6 – A 8 ) Centura Atena – Corinth – Patras – Preveza – Igoumenitsa – Ferry boat – Brindisi – Bari – Andria – Cerignola – Foggia – San Severo – Termoli – Vasto – Pescara – San Benedetto del Tronto – Civitanova Marche – Ancona – Fano – Pesaro – Cattolica – Rimini – Cesena – Forli – Faenza – Imola – Bologna – Modena – Carpi – Mantova – Centura Verona ( A 22 – A 4 ) = 1595 km.

  6. Ion

    – ( A 6 – A 8 ) Centura Atena – Corinth – Patras – Preveza – Igoumenitsa – Ferry boat – Brindisi – Bari – Andria – Cerignola – Candela – Calvi – Benevento – Telese – Marzanello – Cassino – Frosinone – Roma – Firenze – Pistoia – Lucca – Massa – Sarzana – Chiavari – Rapallo – Centura Genoa ( A 12 – A 7 ) = 1701 km.

  7. Ion

    – ( A 6 – A 8 ) Centura Atena – Corinth – Patras – Preveza – Igoumenitsa – Ferry boat – Brindisi – Bari – Andria – Cerignola – Foggia – San Severo – Termoli – Vasto – Pescara – San Benedetto del Tronto – Civitanova Marche – Ancona – Fano – Pesaro – Cattolica – Rimini – Cesena – Forli – Faenza – Imola – Bologna – Modena – Reggio Emilia – Parma – Piacenza – Centura Milano ( A 50 – A 4 ) = 1688 km.

  8. Ion

    https://auto-motor.at/Auto-Service/Autobahn-Webcams-Oesterreich/Webcams-A13-Brenner-Autobahn/Webcam-Matreiwald-km-12-6.html

  9. Ion

    Cea mai buna si cea mai scurta ruta de tranzit europeana, pentru Romania:

    – ( A 46 – N 346 – A 43 ) Centura Lyon – Bourgoin Jallieu – Chambery – Aiton – Modane – Tunnel du Frejus – Oulx – Susa – Rivoli – Torino – Novara – Milano – Bergamo – Brescia – Verona – Vicenza – Padova – Venetia – Portogruaro – Palmanova – Monfalcone – Trieste – Sezana – Divaca – Razdrto – Postojna – Unec – Vrhnika – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Moravita – Denta – Deta – Nod rutier Voiteg ( DN 59 – DN 58B ) = 1561 km.

  10. Ion

    – ( A 46 – N 346 – A 43 ) Centura Lyon – Bourgoin Jallieu – Chambery – Aiton – Modane – Tunnel du Frejus – Oulx – Susa – Rivoli – Torino – Novara – Milano – Bergamo – Brescia – Verona – Vicenza – Padova – Venetia – Portogruaro – Palmanova – Monfalcone – Trieste – Sezana – Divaca – Razdrto – Postojna – Unec – Vrhnika – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Paracin – Boljevac – Zajecar – Vrska Cuka – Kula – Novoseltsi –
    Centura Vidin ( 14 – 1 ) = 1721 km.

  11. Ion

    – ( A 46 – N 346 – A 43 ) Centura Lyon – Bourgoin Jallieu – Chambery – Aiton – Modane – Tunnel du Frejus – Oulx – Susa – Rivoli – Torino – Novara – Milano – Bergamo – Brescia – Verona – Vicenza – Padova – Venetia – Portogruaro – Palmanova – Monfalcone – Trieste – Sezana – Divaca – Razdrto – Postojna – Unec – Vrhnika – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Paracin – Boljevac – Zajecar – Vrska Cuka – Kula – Novoseltsi –
    Centura Vidin ( 14 – 1 ) = 1721 km.

  12. Ion

    Cel mai scurt tranzit comunitar, prin Romania:

    – ( DN 59 – DN 58B ) Nod rutier Voiteg – Birda – Sculia – Gataia – Maureni – Ghertenis – Berzovia – Bocsa – Resita – Soceni – Brebu – Paltinis – Caransebes – Buchin – Sadova Veche – Armenis – Teregova – Domasnea – Cornea – Plugova – Mehadia – Toplet – Orsova – Gura Vaii – Drobeta – Turnu Severin – Nod rutier Simian ( DN 6 – DN 56A ) = 225 km.

  13. Ion

    Cea mai scurta ruta de tranzit europeana comunitara si Schengen:

    – ( A 6 – A 8 ) Centura Atena – Corinth – Patras – Preveza – Igoumenitsa – Ferry boat – Brindisi – Bari – Andria – Cerignola – Foggia – San Severo – Termoli – Vasto – Pescara – San Benedetto del Tronto – Civitanova Marche – Ancona – Fano – Pesaro – Cattolica – Rimini – Cesena – Forli – Faenza – Imola – Bologna – Modena – Reggio Emilia – Parma – Piacenza – Milano – Novara – Santhia – Ivrea – Aosta – Chamonix Mont Blanc – Bonneville – Vetraz Monthoux – Archamps – Bellegarde sur Valserine – Maillat – Bourg en Bresse – Macon – Chalon sur Saone – Beaune – Auxerre – Centura Paris ( A 6 – N 104 ) = 2491 km.

  14. Ion

    – P.T.F. rutiere Romania: Sighetu Marmatiei, Halmeu, Petea, Urziceni, Valea lui Mihai, Sacueni, Bors, Salonta, Varsand, Turnu, Nadlac II, Nadlac I, Cenad, Valcani, Lunga, Jimbolia, Foeni, Stamora Moravita, Naidas, Portile de Fier 1, Portile de Fier 2, Calafat, Bechet, Turnu Magurele, Zimnicea, Giurgiu, Ostrov, Negru Voda, Vama Veche, Constanta Sud – Agigea, Galati, Oancea, Albita, Sculeni, Stanca, Radauti Prut, Siret, Vicovu de Sus.

  15. Ion

    – ( A 6 – A 8 ) Centura Atena – Corinth – Patras – Preveza – Igoumenitsa – Ferry boat – Brindisi – Bari – Andria – Cerignola – Foggia – San Severo – Termoli – Vasto – Pescara – San Benedetto del Tronto – Civitanova Marche – Ancona – Fano – Pesaro – Cattolica – Rimini – Cesena – Forli – Faenza – Imola – Bologna – Modena – Carpi – Mantova – Verona – Rovereto – Trento – Bolzano – Bressanone – Innsbruck – Rosenheim – Munchen – Ingolstadt – Nurnberg – Wurzburg – Werneck – Bad Bruckenau – Fulda – Kirchheim – Kassel – Gottingen – Northeim – Seesen – Hildsheim – Hannover – Soltau – Seevetal – Centura Hamburg ( A 7 – A 1 ) = 2768 km.

  16. Ion

    Tranzit, Romania!

    – ( A 3 – A 5 ) Nod rutier Sredanci – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Moravita – Denta – Rovinita Mare – Gataia – Bocsa – Resita – Caransebes – Otelu Rosu – Nod rutier Hateg ( DN 68 – DN 66 ) = 467 km.

    – ( A 3 – A 5 ) Nod rutier Sredanci – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Moravita – Denta – Rovinita Mare – Gataia – Bocsa – Resita – Caransebes – Nod rutier Orsova ( DN 6 – DN 57 ) = 484 km.

  17. Ion

    De luat la cunostiinta!

    Nodul rutier Sredanci este cel mai important nod rutier din Croatia prin care se face legatura cea mai scurta cu vestul Europei si face legatura cea mai scurta intre Croația, Ungaria, Bosnia Herțegovina, Serbia si astfel se va scoate definitiv traficul greu international din Timisoara si de pe ruta Timisoara – Lugoj – Caransebes si Timisoara – Lugoj – Deva care sunt rute ocolitoare, deoarece se ocoleste foarte multi km!

  18. Ion

    Cea mai scurta ruta europeana de transport rutier:

    – ( A 3 E 70 – A 5 E 73 – A 3 E 70, E 73 ) Nod rutier Sredanci – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – E 75 – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – Nod rutier Centura Nis ( A 1 E 75 – A 4 E 80 ) = 400 km.

    – ( A 3 – A 5 ) Nod rutier Sredanci – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Paracin – Nod rutier Centura Nis ( A 1 – A 4 ) = 400 km.

  19. Ion

    – ( A 3 – A 13 ) Centura Luxembourg – Schengen – Merzig – Saarlouis – Saarbrucken – Zweibrucken – Pirmasens – Landau in der Pfalz – Karlsruhe – Pforzheim – Stuttgart – Ulm – Augsburg – Munchen – Rosenheim – Salzburg – Villach – Jesenice – Kranj – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Kutina – Novska – Nova Gradiska – Slavonski Brod – Nod rutier Sredanci ( A 3 – A 5 ) = 1269 km.

  20. Ion

    – ( A 1 – A 9 ) Centura Amsterdam – Amersfoort – Ede – Arnhem – Emmerich am Rhein – Wesel – Oberhausen – Duisburg – Dusseldorf – Leverkusen – Koln – Siegburg – Limburg an der Lahn – Frankfurt am Main – Wurzburg – Nurnberg – Ingolstadt – Munchen – Rosenheim – Salzburg – Spittal – Villach – Jesenice – Kranj – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Kutina – Novska – Nova Gradiska – Slavonski Brod – Nod rutier Sredanci ( A 3 – A 5 ) = 1565 km.

  21. Ion

    – ( S 2 – 7 – S 8 ) Centura Varsovia – Mszczonow – Rawa Mazowiecka – Tomaszow Mazowiecki – Piotrkow Trybunalski – Czestochowa – Katowice – Bielsko Biala – Zilina – Martin – Ziar nad Hronom – Zvolen – Dobra Niva – Hotianske Nemce – Sahy – Vac – Dunakeszi – Budapesta – Dunaujvaros – Szekszard – Bataszek – Mohacs – Beli Manastir – Osijek – Dakovo – Nod rutier Sredanci ( A 5 – A 3 ) = 1006 km.

  22. Ion

    – ( 1 – 14 ) Centura Vidin – Kula – Vrska Cuka – Zajecar – Boljevac – Paracin – Belgrad – Sremska Mitrovica – Zupanja – Nod rutier Sredanci ( A 3 – A 5 ) = 462 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 + nine =