În era noastră, pe ..." />

Încălzitorul staţionar pentru autovehicule

În era noastră, pe lângă faptul că mobilitatea a devenit o necesitate în marea majoritate a afacerilor profitabile, iar domeniul transportului a căpătând o importanţă deloc de neglijat, astfel, un succes major în dezvoltarea tehnicii de încălzire a autovehiculelor îl constituie încălzirea autovehiculelor în mişcare şi în staţionare.

Datorită apariţiei motoarelor diesel cu pierdere mică de energie, aerotermele sunt necesare pentru încălzirea rapidă şi optimă a cabinelor chiar și cu motorul oprit. O altă cauză a dezvoltării acestor produse o constituie reglementarea UE în privința poluării mediului ambiant (interzicerea staționării cu  motorul pornit).

Fiecare angajator și întreprinzător orientat spre profit se folosește de fiecare resursă pentru a maximiza rezultatele. Trebuie însă create condiții optime de muncă celei mai importante resurse: personalul angajat. Pentru șoferii profesioniști, biroul îl constituie cabina autovehiculului. Pentru a asigura șoferului condiții prielnice performanței și în sezonul rece, temperatura în cabină trebuie menținută între limite optime. Pentru încălzirea cabinei în staționare șoferul are variantele:

1. motor în relanti, cu un consum imens de motorină și un risc mare (amendă);

2. pornirea încălzitorului.

Soluția din urmă garantează un consum maxim de 0,5 l/h (de 15 ori mai puțin decât varianta 1. Efectuând un calcul simplu și comparând diferența de consum de combustibil pentru timpii de staționare, avem un rezultat uluitor, chiar și pe o perioadă de o lună! Calculcând doar timpii de odihnă zilnică între alte activități (lucru), avem în total 180 de ore/lună. În aceste ore, diferența de combustibil consumat de motor (6 – 7 l/h) și cel consumat de un încălzitor (0,5 l/h), avem o diferență de 1.170 l. Presupunând că numai în jumătate dintre aceste perioade de odihnă se va staționa cu motorul pornit, rămâne o economie de 3.510 lei, adică prețul cu montaj la un sistem de încălzire staționară de la un producător de renumit! Sună interesant?

Dar putem duce calculele mai departe: câte autovehicule avem în flotă? Ce ar însemna economia realizată din scăderea cheltuielilor de combustibil pentru toată flota într-un sezon? Vă ajut: 100.000 de lei pentru o flotă de 10 autovehicule!

Beneficiile clare pentru toți le enumăr din nou:
Reducere la cheltuieli cu combustibilul și cu întreținerea autovehiculelor;
Habitaclu optim pentru șofer => condiții de lucru optime pentru performanță și eficiență în lucru.

Csanád SZÖVÉRFI
Chief Sales Officer
Fomco Prodimpex SRL

2 comments

  1. rin tin TIR

    „Trebuie însă create condiții optime de muncă celei mai importante resurse: personalul angajat.”

    Poate vanzatoarea de la chiosc va crede, domnule reporter. Cei care traiesc in camion stiu ca incalzirea de stationare e necesara patronilor din transporturi pentru a economisi cu debarasarea cadavrelor de soferi inghetati in cabina, situatie care ar deveni frecventa in lipsa incalzitorului.

    Sa fim seriosi si sa nu ne mai dam dupa deget, daca s-ar gandi cineva la conditiile de lucru ale soferilor ar fi reglementate prin lege toate dispozitivele care contribuie la asigurarea odihnei acestuia. Incercati dv. sa dormiti vara la amiaza sub soare in sudul europei si apoi sa conduceti toata noaptea, si asta saptamani la randul.

    Dar cum cazurile de stop cardiac din cauza caldurii si a oboselii prezinta un pericol mai mic decat cel al inghetului se explica si de ce „dragutii si binevoitorii” de patroni din transporturi monteaza doar incalzitor pentru iarna si nu clima pentru vara.

    As putea vorbi la nesfarsit pe aceasta tema. Nu are rost, soferi sunt relativ putini si nu vor fi ascultati niciodata.

    Va salut respectuos!

  2. admin

    |Author

    Stimate dle., dupa cum observati, textul de mai sus este un advertorial semnat de un manager al unei firme. Cu sinceritate, multumindu-va pentru intelegere. Redactia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three × four =