Din..." />

Impactul crizei economice asupra inovației în Transporturi

Din cauza crizei economice, investițiile companiilor cu afaceri legate de Transporturi în cercetare și dezvoltare (C&D) au scăzut.

9% – a fost căderea economică în anul 2009 – cel al primului impact al crizei, comparativ cu anul precedent, combinată cu reducerea netă a vânzărilor cu 13%. Investițiile companiilor cu sediul în SUA, în C&D, au fost cele mai afectate de criză (-20.5%), urmate de cele ale firmelor omologe din UE (-6.2%) și de cele ale companiilor japoneze (-4.6%), chiar dacă reducerile sunt diferite pe subsectoare din Transporturi.

Conform unui raport UE din 2010 asupra investiţiilor C&D, companiile din subsectorul „automobile & piese” au avut cel mai negativ an, mai slab decât în „tehnologie hardware si echipamente” și „bunuri’.

Industria auto (sectoarele însumate „automobile & părți” și „vehicule comerciale și camioane”) a fost lovită semnificativ de criză. Investițiile C&D au scăzut cu 11%, în acelaşi an 2009. Şi cele din „transporturi industriale” au scăzut cu 14%.

Reducerea investiţiilor în C&D la marii producători auto în anul 2009

Europa Ford -33%
Renault -26,5%
Statele Unite General Motors -24%
 

Japonia

Suzuki +6%
Mitsubishi +3,5%
Hyunday +2%

sursa: statistici UE

Principalii producători auto la nivel mondial au redus investițiile în C&D în 2009. Producătorii din Asia au crescut ușor.

Spre sisteme de transport inteligente

Provocările crizei, tot mai asimetrice, au continuat să se manifeste până în prezent. Între timp, UE a reacţionat instituţional. Pe 7 iulie 2010, a fost adoptată Directiva 2010/40/EU pentru accelerarea sistemelor de transport inteligente, mai eficiente şi curate.

Directiva e destinată să stabilească un cadru instituţional investiţiilor în servicii interoperabile. Fiecare stat membru UE va decide în ce investeşte.

Primele priorităţi vor fi informatizarea traficului şi călătoriilor (planul de implementare a oraşului inteligent), sistemul de urgenţă eCall (România e primul stat din Europa ce-l va folosi) şi reţeaua de parcări inteligente.

Comisia a pus la punct un pan de acţiune pentru aplicarea priorităţilor, cu măsuri punctuale incluse. Scopul e crearea unui punct de inflexiune, pentru ca, la maturizarea aplicațiilor, acestea să fie folosite pe scară largă în Transporturi.

Dacă firmele cu afaceri în Transporturi vor ajunge să folosească sistemele de transport inteligente, ele pot oferi soluţii pentru costuri mai mici şi, astfel, pentru trecerea prin criză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twelve + 4 =