Guvernul a stabilit situațiile în care pot fi ridicate vehiculele parcate neregulamentar

Guvernul a aprobat joi o hotarare privind unele proceduri pentru ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar. Masurile aprobate de Guvern nu vizeaza un rol punitiv al masurii, acest lucru intrand in sfera raspunderii contraventionale. Insa, prevad un set de reguli procedurale care sa descurajeze aparitia practicilor abuzive si deturnarea scopului masurii intr-unul comercial, informeaza HotNews. foto

In acest sens, Executivul a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, astfel incat sa fie rezolvate problemele create de vidul procedural al aplicarii acestei masuri tehnico-administrative.

Reglementarea stabileste clar faptul ca ridicarea vehiculului reprezinta masura tehnico-administrativa pe care politistul rutier o poate dispune in una din situatiile prevazute de art. 143 din Regulament, cand vehiculul stationeaza neregulamentar pe partea carosabila:
– In toate cazurile in care este interzisa oprirea voluntara;
– In zona de actiune a indicatorului cu semnificatia ‘Stationarea interzisa’ si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
– Pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6m;
– In dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
– In pante si in rampe;
– In locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia ‘Stationare alternanta’, in alta zi sau perioada decat cea permisa, ori indicatorul ¬Zona de stationare cu durata limitata¬ peste durata stabilita.

Masura nu va fi dispusa sau, daca a fost dispusa, executarea ei va inceta daca in vehicul este vizibila prezenta unor persoane. Conducatorul vehiculului este direct raspunzator in situatia in care prezenta unor persoane in vehicul nu este vizibila cu ocazia dispunerii sau punerii in executare a masurii tehnico-administrative.

De asemenea, aplicarea masurii nu se justifica in situatia unui vehicul care realizeaza actiuni de interventie sau misiuni care au caracter de urgenta.

Dispozitia de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informatii relevante care pot proba prezenta vehiculului in locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicarii masurii, dar si starea vehiculului inainte de ridicarea acestuia.

Transportul la locul de depozitare se realizeaza in conditii care exclud deplasarea pe propriile roti a vehiculului ridicat;

Transportul la locul de depozitare nu se mai executa daca, pana la initierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezinta la locul ridicarii si este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. In acest caz, se suporta doar contravaloarea operatiunii de ridicare;

Depozitarea se face numai in spatii corespunzatoare, special amenajate de catre administratorul drumului public sau, dupa caz, de catre administratia publica locala;

Pe perioada depozitarii, vehiculele ridicate se afla in paza administratorului drumului public sau, dupa caz, a administratiei publice locale;

Administratorul drumului public sau, dupa caz, administratia publica locala raspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuarii operatiunilor de ridicare, transport si depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie dupa ce se face dovada achitarii tarifului aferent operatiunii/operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea sau detinerea legala a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate in spatiile special amenajate se asigura prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Hotararea adoptata astazi de Guvern aduce si o serie de imbunatatiri ale Regulamentului in privinta parcarii pe trotuar, astfel ca stationarea vehiculului este posibila numai daca acel trotuar este amenajat in acest scop, prin marcaje si semnalizare corespunzatoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × four =