Ceea ce ..." />

Guvernul a schimbat traseul autostrăzii Sibiu – Pitești

Ceea ce era doar la nivel de discuții până acum a devenit oficial: autostrada Sibiu – Pitești nu va mai trece prin Curtea de Argeș, ci prin Râmnicu Vâlcea. foto 

Cel puțin așa se arată în documentele licitației pentru reactualizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Sibiu – Pitești. Varianta prin Curtea de Argeș a fost aleasă prin Studiul de fezabilitate din 2008, document elaborat pe baza altor două studii de pre-fezabilitate din 1994, respectiv 1997. Respectivele documente, însă, nu includ „studierea posibilității îmbunătățirii legăturilor cu Râmnicu Vâlcea” și „legătura între varianta de ocolire recent construită a orașului Sibiu și traseul autostrăzii propuse Sibiu – Pitești”, se arată în caietul de sarcini al licitației pentru revizuirea SF-ului din 2008. 

Procedura de achiziție a fost lansată în cursul zilei de luni, are termen de depunere a ofertelor ziua de 23 iulie 2014 și o valoare aproximată înainte de atribuire de 43,4 milioane de lei, fără TVA. Termenul de execuție a lucrării este de un an de la data semnării contractului, în urma căruia vor trebui să rezulte cel puțin două variante de traseu. Dintre care să fie aleasă cea propusă spre execuție.

Potrivit hărților orientative anexate documentației de licitație, viitoarea autostradă va trece tot prin dreptul unor localități precum Râul Vadului, Câinenii Mari, Robești sau – dincolo de Râmnicu – Vâlcea – Dedulești, Zamfirești, Prislopu Mare sau Valea Ursului. Adică, va urma cam aceeași linie a drumului național 7. Vechiul traseu urmărea, mai la nord, văile Băiașului, Topologului și Argeșului.

„Prestatorul va lua in considerare ca alternativa de traseu recomandata sa nu afecteze arii protejate de tip Natura 2000, rezervații naturale etc.”, se mai arată în actualul caiet de sarcini.

În zece ani poate ar trebui o autostradă mai mare

Cei de la CNADNR solicită companiei care va câștiga licitația să identifice mai multe trasee pe care poate fi proiectată o viteză de 120 de km/h, atinsă pe autostrăzi cu o platformă de 26 de metri lățime. „Pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h. Neasigurarea pe anumite tronsoane a vitezei de proiectare de 120 km /h și a platformei de 26 m va fi fundamentată tehnico-economic pe baza unei analize raționale a factorilor relevanți”, se arată în caietul de sarcini al licitației. Acest caiet solicită prestatorului angajat și un studiu de trafic ce va clarifica necesitatea prevederii unei benzi suplimentare, în cazul în care aceasta ar deveni necesară în termen de zece ani de la intrarea în exploatare a autostrăzii.

De la 116 de km la 160 de km

Traseul stabilit pe baza SF-ului din 2008 avea o lungime de aproximativ 116 de km, iar estimările de acum patru ani prevedeau cheltuieli maxime pentru construcție de 3,2 miliarde de euro. „Acel traseu a fost ales pentru a fi construit cât mai repede și cât mai ieftin. Acum, în noua situație, poate au fost luate în calcul și importanța unor centre economice și turistice aflate mai la sud, cum ar fi Râmnicu – Vâlcea sau stațiunile din apropiere. Cred că este și o decizie politică, dar și una care ia în calcul aspecte sociale și economice”, apreciază Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor.

Actualul traseu al DN7 pe care, în mare, îl urmează autostrada propusă de CNADNR, are între Sibiu și Pitești o lungime de 160 de km, străbătută în prezent în aproximativ două ore și jumătate.

„Pentru noi nu contează că e Valea Oltului sau Valea Argeșului. Nouă să ni se aloce resursele financiare și putem construi”, declară unul din reprezentanții constructorilor care au finalizat deja lucrările la autostrada Sibiu – Orăștie. (Turnul Sfatului)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twelve + five =