Inaugurat în 2004, ..." />

Gropi nesemnalizate pe Autostrada Soarelui

Inaugurat în 2004, segmentul dintre București și Fundulea al autostrăzii A2, cu o lungime de 26 de km, a avut încă de la început anumite probleme la nivelul carosabilului realizat din plăci de ciment cu rosturi de dilatație la îmbinare. foto

În fiecare iarnă materialele antiderapante (sarea și nisipul) și mai ales fenomenul de îngheț-dezgheț au dus la formarea unor fisuri în stratul de beton și la îmbinările plăcilor care treptat s-au transformat în gropi adânci.

Uzura carosabilului este mai mare pe prima bandă utilizată de transportatorii de marfă și persoane și mult mai pronunțată pe sensul de mers spre litoral din cauza perioadelor diferite de construcție, au explicat pentru Radio România Actualități reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR).

Practic gropile sunt imposibil de ocolit pentru șoferii care circulă pe prima bandă, fiind porțiuni cu gropi adânci atât la rosturile de dilatație cât și la jumătatea distanței între două rosturi de dilatație, ceea ce înseamnă 2-3 metri.

Dacă pe Autostrada A1 București-Pitești drumarii au început lucrări de reparații, pe Autostrada Soarelui ieri dimineață nici o echipă de intervenție nu efectua plombări deși carosabilul era aproape uscat.

Nici un indicator de drum denivelat

Pe tronsonul dintre București și Fundulea nici un indicator de drum denivelat nu a fost amplasat pentru a-i preveni pe șoferi, iar o groapă adâncă la o viteză de 130 km/h poate duce în cel mai fericit caz la uzarea prematură a articulațiilor și a suspensiilor. De asemenea, panourile electronice de informare sunt nefuncționale de mai mulți ani și nu pot transmite date privind condițiile de circulație.

20 de milioane de euro pentru decopertare și asfaltare

Cum situația se repetă în fiecare iarnă, CNADNR analizează mai multe variante de refacere a tronsonului dintre centura Capitalei și km. 36 iar cea mai indicată soluție tehnică este decopertarea cimentului până la 8 cm adâncime și turnarea a două straturi de asfalt special care să facă priză corespunzătoare pe actuala fundație a autostrăzii.

Astfel un cost estimativ pentru această rezolvare de durată ar fi de până la 20 de milioane de euro.

De asemenea surse din Companie spun că propunerea de reabilitare se decide și în funcție de concretizarea proiectelor pentru concesionarea Autostrăzilor care pornesc din București.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × two =