Președintele..." />

GM vrea să inoveze ca să supraviețuiască pe piață

Președintele Consiliului de Administrație General Motors, Dan Akerson, consideră că Tesla Motors poate fi o forță perturbatoare pentru industria de automobile și nu vrea ca GM să fie prinsă cu garda jos.

Steve Girsky, vicepreşedintele GM, a explicat că fabricantul auto a pus la treabă o mică echipă, pentru a studia modul cum a ajuns industriaşul miliardar Elon Musk, patronul Tesla, să ameninţe afaceri cu automobile care durează de 104 ani, ca GM.

Girsky a spus: „Istoria e plină de mari companii ce au ignorat inovația, pentru că nu și-au imaginat că ar putea fi perturnate de concurența care face aceasta”.

Akerson încearcă să schimbe cultura corporatistă GM, pentru a duce compania dincolo de falimentul şi reorganizarea din anul 2009 și a o face printre cele mai profitabile din lume.

El a redirecționat cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare (CD), pentru concentrarea eforturilor pe aplicații comerciale, accelerarea punerii lor în aplicare și a investi banii în firme care să dezvolte tehnologie de ultimă oră.

Akerson a explicat că a avut acces la inovatori cu „20 sau 30 de patente. A fost deprimant… Câte inovaţii am comercializat? Câte dntre acestea sunt în maşinile noastre? Nici una!”.

Chevrolet şi Cadillac, branduri globale

Akerson, care înainte să ajungă în fruntea GM nu a fost un fan al maşinilor companiei, şi-a făcut un ţel din a schimba cultura corporatistă a acestei firme şi a înlătura bisericuţele existente.

CEO-ul GM vrea să pună un accent mai mare pe Chevrolet şi Cadillac ca branduri globale, împreună cu instalarea de tehnolgii şi sisteme pentru o mai bună comunicare şi transparenţă.

Eforturile GM se vor concentra acum, pentru a opri pierderile din Europa, pe dezvoltarea de maşini mai eficiente și rapide, conectarea şoferilor la produsele firmei, îmbunătățirea serviciilor oferite clienților și creșterea calității.

Akerson şi Girsky afirmă că inginerii General Motors vor avea mână liberă pentru a lucra aproape orice îi mulţumeşte, stimulându-li-se astfel creativitatea.

GM şi-a majorat anul trecut cheltuielile CD cu 9,3%, până la 7,37 miliarde de dolari.

Un nou manager GM se va ocupa de acum încolo de divizia Opel din Europa, concentrându-se pe inovare. Acesta este în special preocupat de realizarea de maşini interactive, care să fie conectate la sistemele informatice ce o vor ajuta să fie mai inteligentă şi mai sigură.

Dar numai 15% din investiţiile GM în inovare au avut succes. Girsky pare mulţumit de procent. Dacă o parte din investiţii nu eşuează, înseamnă că nu ţi-ai asumat desule riscuri pentru ca restul să aibă succes.

Compania plănuieşte să introducă sistemul informatic 4G LTE în cele mai multe vehicule ale sale din Statele Unite şi să lanseze versiunea diesel a modelului Chevrolet Cruze anul acesta şi consideră aceste evoluţii drept exemple despre cum trebuie să te mişti azi rapid pe piaţă.

Board-ul General Motors încearcă să-şi încurajeze echipele creative cu exemplul proiectului Apolo 13, amintindu-le că în anul 1970 misiunea spaţială s-a confruntat cu dificultăţi aparent insurmontabile, care  au fost în cele din urmă depășite.

Veniturile GM au fost anul trecut de 152 de miliarde de dolari, în scadere de la 206 miliarde de dolari în anul 2006.

Girsky spune: „Definiția succesului în cercetare-dezvoltare a fost dată până acum de răspunsul la întrebarea: cât de multe brevete de invenţii ați generat? Ei bine, avem acum o nouă definiție a succesului: cât de multe dintre acestea merg la o mașină?”.

Următoarea generaţie a modelului Volt

GM a fost lider în vehicule electrice care se pun în priză ritmic, ca să se încarce acumulatorii. Chevrolet Volt acum este un model hibrid consacrat.

Dar vânzările sunt dezamăgitoare, iar GM lucrează acum la generația următoare de Volt, despre care Akerson a indicat că ar putea fi lansată în anul 2015 sau 2016.

El a spus unei audiențe din California, la începutul acestui an, că inginerii lucrează acum la reducerea preţului maşinii, care acum începe de la 39.145 $, cu cel puțin 10.000 $.

Modelul Tesla S, ce costă 69.900 $, a depăşit vânzările Volt în trimestru I. Caroseria modelului S, ce seamănă cu un skateboard, e similară cu conceptul propus în 2002 de GM pentru o maşină hibridă. „E ce au folosit ei”, a spus Girsky, explicând că fenomenul „e fascinant: nu ştii dacă merge sau nu, dar nu poţi ignora şi să spui că e vorba de o grămadă de baterii de laptop. Ruşine nouă!”. Brusc, GM s-a speriat de Tesla.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × four =