Germania ar putea renunța la viteza nelimitată de pe autostrăzi

Problema vitezei nelimitate pe autostrăzi a reapărut în Germania, țara unde automobilul este rege, o dată cu propunerea liderului social-democraților Sigmar Gabriel de a o limita la 120 kilometri pe oră, criticată imediat de toate părțile. foto

„Cred ca este rezonabilă o limitare la 120 de kilometri pe oră pe autostrăzi deoarece toate statisticile arată că aceasta ar diminua numărul de morți și de accidente grave”, a asigurat președintele partidului social-democrat (SPD) într-un interviu pentru cotidianul regional „Rheinische Post”.

„Restul lumii face asta de mult timp”, a adăugat acesta în timp ce printre clișeele menționate în general despre Germania se numără des viteza nelimitată pe autostrăzi.

Însă această luare de poziție a fost imediat respinsă chiar în cadrul partidului său, mai ales de candidatul SPD la postul de cancelar pentru alegerile legislative din septembrie, Peer Steinbruck.

„Pe o mare parte a rețelei rutiere germane avem deja o limitare de viteză”, a argumentat Steinbruck, pentru televiziunea publică regională WDR. Acesta a adăugat că nu vrea să se „amestece din nou” în dezbatere.

Purtătorul de cuvânt al cancelariei, Steffen Seibert, a subliniat de asemenea că Angela Merkel nu intenționează să introducă o limită de viteză pe autostrăzile germane unde nu este neobițnuit să vezi mașini cu peste 200 de kilometri la oră.

Ministrul Transporturilor, Peter Ramsauer, a declarat la rândul sau că este împotriva limitării, argumentând faptul că accidentele cele mai grave nu se produc pe autostrăzi, ci pe drumurile naționale sau regionale.

Verzii, care vor ca alături de SPD să bată coaliția liberal-conservatoare a Angelei Merkel la legislative, au înscris în programul lor electoral instaurarea unei limite de viteză de 120 de kilometri pe oră pe autostrăzi pentru a limita emisiile de gaze cu efect de seră. Însă este singura miscare politică care militează în acest sens.

Absența limitei de viteză pe o parte a rețelei rutiere, fapt unic printre țările industrializate însă foarte popular in opinia germanilor, pare să rămână de neatins în țara mărcilor Audi, BMW, Mercedes și Porsche.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seventeen + twelve =