Functionarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier – ISCTR – aprobata de Guvern

Guvernul a aprobat, in sedinta de joi, o Hotarare privind organizarea si functionarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), care isi va desfasura activitatea incepand cu data de 4 decembrie a.c., conform OG nr. 26/2011. ISCTR va prelua, de la aceasta data, atributiile de inspectie si control in trafic privind respectarea reglementarilor interne si internationale in domeniul transporturilor rutiere exercitate in prezent de catre Autoritatea Rutiera Romana – ARR, Regia Autonoma „Registrul Auto Roman”-  RAR si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – CNADNR, cu exceptia controlului desfasurat de catre CNADNR in punctele de trecere a frontierei de stat a Romaniei.

Astfel, organizarea activitatii de inspectie si control in cadrul unei singure institutii va imbunatati substantial cadrul actual in domeniu, in special in ceea ce priveste:

– Functionarea independenta a activitatii de control fata de activitatea de autorizare/licentiere a transporturilor rutiere desfasurate pe reteaua de drumuri publice din Romania;

– Actiunile de inspectie si control vor fi desfasurate numai de catre inspectori cu o pregatire profesionala care sa corespunda standardelor europene si care isi vor insusi bunele practici in domeniu implementate la nivel comunitar;

–   Intarirea capacitatii administrative si asigurarea unui control eficient in ceea ce priveste respectarea legislatiei in domeniul transporturilor rutiere, a activitatilor conexe transportului rutier si a pregatirii persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere va determina, implicit, cresterea sigurantei rutiere;

–  Corelarea si interconectarea bazelor de date ale celor 3 structuri mentionate, care au in prezent atributii de control in trafic;

–  Optimizarea modului de utilizare a resurselor umane si materiale prin eliminarea posibilitatii suprapunerii necontrolate a controalelor efectuate de mai multe entitati prin amplasarea punctelor de control „in cascada” – care face ca de multe ori acelasi autovehicul sa fie oprit succesiv de personalul de control al acestora – si prin programarea unitara si eficienta a controalelor care sa acopere intreaga retea de drumuri publice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

fifteen − 1 =