Franţa a blocat înmatriculările a patru modele de bază Mercedes-Benz

Discuţii aprinse în industria auto din Franţa după ce guvernul francez a blocat vânzările a patru dintre modelele produse de constructorul german din cauza gazului refrigerant utilizat neconform cu normele europene. foto

Potrivit Automarket, în discuţie se află toate exemplarele A-Klasse, B-Klasse, CLA şi SL construite după 12 iunie 2013, acestea utilizând gazul refrigerant R134a, interzis la începutul acestui an de Uniunea Europeană din cauze ecologice. 

Povestea interzicerii gazului refrigerant R134a este una mai lungă, discuţiile începând acum patru ani. Atunci, Uniunea Europeană a anunţat că toate maşinile noi vândute pe Bătrânul Continent începând cu anul 2013 trebuie să evite gazul R134a şi să folosească o alternativă la acesta din cauze ecologice. Conform reprezentanţilor comisiei de mediu a Uniunii Europene, gazul R134a prezintă un risc de reîncălzire climatică (PRP) de peste 150 (echivalent al 150 de kilograme de CO2), ceea ce contravine cu normele metodologice în vigoare în 2013 în Europa.

Dacă toţi ceilalţi producători auto au decis să înlocuiască – în unele cazuri încă din 2008 – gazul refrigerant R134a cu gazul HFO-1234yf (produs de Honeywell şi Dupont şi care vine cu un PRP 4), Mercedes-Benz a anunţat în luna septembrie a anului trecut că nu are de gând să modifice maşinile sale din cauza faptului că gazul cel nou este periculos, fiind extrem de inflamabil şi emiţând gaze toxice în atmosferă în cazul în care ia foc. Chiar dacă testele ulterioare ale Uniunii Europene şi ale celor de la Opel au contrazis poziţia Mercedes, germanii de la Mercedes-Benz au continuat să utilizeze gazul vechi, R134a, pe unele dintre cele mai vândute modele ale sale.

Franţa devine din această săptămână primul stat european care a luat măsuri împotriva celor de la Mercedes-Benz, cele patru modele care nu mai pot fi înmatriculate în Hexagon reprezentând 55% din vânzările totale ale mărcii în această piaţă. Mai mult, problema nemţilor s-ar putea generaliza în toată Europa: Antonio Tajani, Comisarul European pe probleme de Industrie, le-a cerut miniştrilor germani să rezolve problema cât mai rapid, în caz contrar urmând să fie deschisă o procedură de infringement împotriva Germaniei.

Mercedes-Benz a anunţat printr-un purtător de cuvânt că rămâne pe poziţii şi că a cerut un nou test independent pentru a se lămuri dacă noul gaz refrigerant, HFO-1234yf, este sau nu periculos pentru sănătatea pasagerilor. Rezultatele acestui test vor veni însă abia în luna septembrie, iar până atunci nici Franţa, nici Mercedes-Benz nu vor să cedeze. Dacă guvernul francez a declarat că respectă normele europene în vigoare, Mercedes-Benz spune că reţeaua de dealeri din Franţa dispune de stocuri ale modelelor în cauză care sunt eligibile pentru înmatriculare, fiind produse înainte de 12 iunie. Mai mult, Mercedes a cerut o reomologare a celor patru modele la nivel european, iar confirmarea ar suprascrie deciziile luate de o singură ţară în cazul omologării maşinilor. „Totuşi, dacă se va dovedi că gazul refrigerant HFO-1234yf nu este periculos, ne vom reanaliza poziţia”, a declarat ieri un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz.

Până la rezolvarea situaţiei, francezii care comandă unul dintre cele patru modele interzise de guvernul francez vor primi din partea dealerilor Mercedes-Benz maşini de schimb în condiţii de costuri zero.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two × four =