Fenechiu: Prima mea provocare este o privatizare de succes a CFR Marfă

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, marţi, că principalele sale priorităţi vizează o privatizare „de succes” a companiei CFR Marfă şi dezvoltarea Coridorului IV feroviar şi rutier, în paralel cu dezvoltarea Portului Constanţa şi a strategiei Dunării. foto

„Prima mea provocare este o privatizare de succes a CFR Marfă. Este un lucru imposibil pentru mulţi, mai ales deoarece constrângerile cu instituţiile internaţionale a fost să realizez aceste lucruri în mai puţin de trei luni.

Mijlocul lunii mai trebuie să ne găsească având privatizarea CFR Marfă în stadiul în care să avem short-listul precalificărilor făcute”, a afirmat acesta, în cadrul unei conferinţe de logistică.

Următoarea provocare este finalizarea în cel mai scurt timp a coridorului IV de transport feroviar şi a coridorului IV de autostradă, mai ales în contextul intenţiei dezvoltării Portului Constanţa. În opinia ministrului, acest obiectiv este unul realizabil în aceste mandat, este un obiectiv care va conta foarte mult pentru dezvoltarea viitoare a României.

„Principala prioritate este una foarte practică şi foarte concisă: dezvoltarea Coridorului IV feroviar, rutier, în paralel cu dezvoltarea Portului Constanţa şi a strategiei Dunării, pentru că dacă vorbim despre Portul Constanţa şi nu vorbim despre dezvoltarea coridorului IV, a navigabilităţii Dunării şi a coridorului IV de autostradă – acesta nu este în portofoliul meu – Portul Constanţa nu îşi are sensul dezvoltării. De aceea, cred că trebuie să ne gândim la acest pachet care, cred eu, este principalul obiectiv pentru dezvoltarea transportului în România”, a explicat Fenechiu.

Şeful de la Transporturi a atras atenţia că politica în domeniul transporturilor, în România, a fost, în ultimii 20 de ani, în contratimp cu politicile de dezvoltare a infrastructurii aplicate de statele membre ale Uniunii Europene. Astfel, atunci când statele UE îşi dezvoltau infrastructura din transportul rutier, reprezentanţii transporturilor din România considerau că autostrăzile nu reprezintă o prioritate… citește tot pe www.agerpres.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twenty + eight =