Extras din programul de guvernare al primului-ministru – Ep. 1 – Infrastructura de transport

Spre deosebire de programele precedente, avem deosebita placere sa observam ca noul program nu mai contine promisiuni de genul ” vom construi 860 de km de autostrada in primul an…..” – afirmatie a domnului Berceanu, ci doar angajamente ca vom incerca sa finalizam ce nu s-a facut in 10 ani, respecti autostrada Cernavoda – Constanta, Bucuresti – Ploiesti…..si altele incepute daca socotim bine de trei sau patru guvernari anterioare si cu siguranta ca nu vor fi finalizate prea devreme. Deci, sa aruncam o privire asupra acestui program si sa ne rugam ca macar de data aceasta se va face ceva.

„Infrastructura de transport se află în cel mai amplu proces de modernizare şi extindere prin utilizarea resurselor financiare externe disponibile (fonduri europene nerambursabile, credite BEI), dar şi prin investiţii de la bugetul de stat.

foto: transporturi-speciale

In perioada 2009-2011 au fost puşi în operare 122 km de autostradă, alţi 434 km aflându-se în execuţie. în aceeaşi perioadă au fost reabilitaţi peste 1000 km de drumuri naţionale. în domeniul feroviar, au fost modernizate liniile de cale ferată Bucureşti – Constanţa şi Bucureşti – Braşov şi s-a redus durata călătoriei cu trenul.

Sunt în licitaţie alte 2 miliarde euro fonduri europene pentru modernizarea a 205 km pe Coridorul 4 şi pentru modernizarea a 21 de gări, a 2 poduri dunărene (Feteşti şi Cernavodă), dar şi a podului Grădiştea.

Pentru transportul cu metroul în 2011 au fost finalizate lucrările la staţiile Jiului şi Parc Bazilescu şi au început lucrările pentru prima magistrală nouă de metrou, Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor.

A fost înfiinţată Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti, instituţia publică desemnată să asigure politica privind planificarea strategică, organizarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public de călători în Bucureşti şi zona metropolitană.

In aviaţie, a fost extinsă capacitatea Aeroportului Otopeni prin inaugurarea terminalului finger. A fost finalizată prima etapă din transformarea Aeroportului Băneasa într-un city airport, prin inaugurarea Corpului C.

A fost înfiinţat Centrul Regional de Excelenţă în Aviaţia Civilă, care va îngloba toate activităţile şi resursele Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, dar şi ale Aeroclubului României, compania TAROM, ROMATSA sau Aeroporturi Bucureşti.

Compania TAROM a devenit membră a Sky Team şi este în proces de privatizare a unui pachet de 20% din acţiuni.

In domeniul naval, România este, alături de Austria, coordonatoare a axei căi navigabile din cadrul Strategiei Dunării, prin care dezvoltăm proiecte în valoare de 3 miliarde de euro.

Am întreprins demersuri pentru maximizarea potenţialului portului Constanţa ca poartă de intrare în UE, prin colaborări cu porturile din Rotterdam, Dubai, Poti şi Batumi.

Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier a devenit operaţional, preluând atribuţiile de inspecţie şi control în trafic privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere exercitate în prezent de către Autoritatea Rutieră Română – ARR, Regia Autonomă „Registrul Auto Român” – R.A.R. şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. – C.N.A.D.N.R. – S.A., cu excepţia controlului desfăşurat de către C.N.A.D.N.R – S.A. în punctele de trecere a frontierei de stat a României.

Direcţii de acţiune:

  • Deschiderea circulaţiei pe alţi 200 km de autostradă, după cum urmează: 20,5 km Cernavodă – Medgidia, 30,8 km Medgidia – Constanţa, 21,8 km centura ocolitoare Constanţa, 12,5 km centura ocolitoare Arad, lot 1, 9,5 km Timişoara – Lugoj, 62 km Bucureşti – Ploieşti şi 18 km Sarsig- Biharia.
  • Lansarea procedurii de selecţie conform legii parteneriatului public privat pentru autostrada Târgu Mureş – Iaşi.

o Continuarea lucrărilor de execuţie a Autostrăzii Transilvania.

  • Continuarea lucrărilor de execuţie a tronsonului Nădlac – Timişoara – Deva – Sibiu din Coridorul IV pan-european.
  • începerea lucrărilor la încă 100 km de autostradă.
  • Revizuirea studiului de fezabilitate pentru ultimul tronson din coridorul IV pan- european, Sibiu-Piteşti, pentru a fi finanţat cu fonduri europene nerambursabile din exerciţiul financiar 2014-2020.
  • Continuarea programului de construire de centuri ocolitoare finanţat din POS T.
  • Demararea lucrărilor de modernizare a încă 200 km de cale ferată pe Coridorul IV.
  • Finalizarea privatizării a 50%+1 din CFR Marfa până la sfârşitul anului.
  • Vânzarea la bursă a unui pachet de 20% din TAROM pentru revitalizarea companiei.
  • Finalizarea lucrărilor la noul terminal Plecări al Aeroportului Internaţional Henri Coandă în scopul asigurării creşterii capacităţi de pasageri.

® Continuarea investiţiilor în infrastructura aeroportuară din România, inclusiv modernizarea aeroportului Băneasa pentru transformarea acestuia într-un „city airport”.

  • Punerea în funcţiune a Centurii feroviare a municipiului Bucureşti.
  • Demararea licitaţiei pentru lucrările la Magistrala 6 de metrou care va asigura conexiunea cu Aeroportul Otopeni.

A

© începerea negocierilor pentru desemnarea partenerului privat la Magistrala 7 de Metrou Bragadiru – Voluntari.

  • Intensificarea lucrărilor în infrastructura de transport finanţate prin programul POS T în vederea atingerii unui volum de investiţii de 1 miliard de euro în 2012.
  • Viabilizarea companiilor de cale ferată şi achitarea arieratelor acestora.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

9 − 4 =