Scopul princ..." />

Evoluţia tehnicii auto sub lupa transportatorilor

Scopul principal al Comisiei tehnice IRU, organizată de ARTRI pe 13 martie 2012, la Bucureşti, a fost dezbaterea reglementărilor privind elementele tehnice ale Transporturilor, în special evoluţia camioanelor. foto

Noua propunere a Comisiei Europene asupra nivelului de zgomot

Conform unui raport OMS din anul 2008, un factor major de stres în mediul urban e poluarea fonică, mai ales pentru copii. Expunerea la zgomot poate duce la tulburări de somn, confuzie şi stres. Zgomotul poate avea mai multe surse: motorul, pneurile, transmisia, rezistenţa vântului la viteze mari, eşapamentul, ventilatorul, zgomotul de admisie, frecarea de bază cu aerul.

În decembrie 2011, Comisia Europeană (CE) a propus o nouă metodologie de testare şi evaluare a aprobărilor pentru autovehicule în ce priveşte zgomotul.

IRU propune o abordare justă, care să armonizeze nevoile de trafic cu condiţiile de viaţă decente ale cetăţeanului.

Scaunul cu amortizare al autobuzelor grele şi autocarelor

Regulamentul 107 ONU prevede echiparea autobuzelor mari şi autocarelor cu scaune cu amortizare începând de la 1 octombrie 2011. În câteva state europene, statisticile şi sondajele au arătat procente importante de şoferi ce optează pentru scaune fixe. IRU consideră că scaunele cu amortizare sunt o opţiune importantă de reducere a oboselii la cursele lungi.

Totuşi, în traficul urban, unde şoferii fac curse scurte, cu viteze moderate şi schimbă locul la volan fără să ajusteze suspensia scaunului la masa proprie, folosirea incorectă a suspensiei de la scaun constituie mai degrabă un risc de siguranţă a condusului.

Măsuri de reducere a emisiilor de CO2

De peste un deceniu, cadrul legislativ, dezvoltarea tehnologică, resursele energetice şi redefinirea mobilităţii au fost reconsiderate, pentru a oferi soluţii care să permită mişcarea mărfurilor şi persoanelor, cu reducerea poluării. Dintre măsurile luate: creşterea taxelor la drumuri, atât în oraş şi extraurban; restricţii în zone urbane şi extracitadine; standarde noi pentru autovehicule; concepte constructive noi pentru baterii; propulsie hibridă; celule de combustibil etc.

În acest an, CE a pregătit lansarea unui concept de transport cu combustibili alternativi. Grupul de lucru UNECE pe probleme de poluare şi energie pregăteşte norme de unificare a declarării consumului de energie între vehiculele clasice şi cele electrice. În acest moment, se consideră că o modalitate de a elimina poluarea cu CO2 e folosirea combustibililor alternativi.

IRU sprijină eforturile generale de reducere a poluării şi promovează un transport cât mai ecologic, dar sustenabil, cu echilibru între diferite moduri de transport şi între transportul urban şi cel pe distanţe lungi. IRU rămâne dedic

ată Rezoluţiei „30 în 30” (reducerea cu 30% a consumului în 30 de ani – n.r.). Sunt sprijinite stimulentele de promovare a noilor tehnologii, orientarea către reducerea consumului, mai degrabă decât reducerea nivelului de CO2, promovarea resurselor alternative şi folosirea adecvată a infrastructurii pentru eliminarea aglomeraţiei şi blocajelor. Strategia IRU 3 ”i” se dovedeşte valabilă: inovare, stimulente (eng. incentives – n.r.) şi infrastructură.

Protecţia contra incendiilor

La acest capitol, s-a dezbătut prevenirea declanşării incendiilor în compartimentul motor al autobuzelor şi autocarelor. Diferite institute europene, precum BAm (Germania) şi Institutul de Studii Tehnice SP (Suedia), au făcut studii.

Experimentele au avut ca scop observarea diferitelor surse de aprindere din compartimentul motor. Cele mai obişnuite sunt flacăra deschisă, scânteile cu durată prelungită şi autoaprinderea. Rezultatele au fost încurajatoare.

Incendiile sunt în legătură directă cu funcţionarea defectuoasă a motorului, turbocompresoarelor sau conductelor de combustibil. Studiile au arătat importanţa construcţiei compartimentului motor în oprirea răspândirii focului. Pe baza aceleiaşi strategii 3 „i”, se promovează inovarea, stimularea introducerii celor mai noi tehnologii şi fluenţa traficului.

Mase şi dimensiuni admise

CE intenţionează să adapteze directiva specifică, pentru a facilita transportul intermodal. Pentru a evalua impactul şi toleranţa mediului de afaceri, a fost iniţiat un chestionar, ale cărui rezultate vor fi disponibile curând.

Comisia tehnică IRU a mai evaluat şi poziţia Uniunii la şedinţa GRSG de luna viitoare, de la Geneva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

6 − five =