Dificultăţile..." />

Europa închide piața pentru transportatorii ruși

Dificultăţile economice prelungite obligă Uniunea Europeană să protejeze piaţa internă a transportului auto de concurenţa companiilor din Rusia. În timp ce piața rusă a transporturilor rutiere indică o creștere rapidă, pe plan extern situația este mai complicată. Experţii subliniază că în prezent transportatorii ruși nu trebuie să se gândească la majorarea cifrei de afaceri prin dezvoltarea transportului extern, ci să se mențină pe pozițiile cucerite deja. foto

„Noi suntem martorii unei situații de îngheț. Transporturile rutiere internaționale devin pentru noi din ce în ce mai dificile – menționează preşedintele uneia dintre cele mai mari companii de transport din regiunea Ural, Andrei Gosteaev. Din cauza procesului anevoios de obținere a autorizațiilor de transport pentru alte țări, multe companii mici de transport părăsesc piața. La toate acestea se mai adaugă criza economică din Europa”.

Potrivit Cargofon, obținerea permiselor de transport internațional a devenit complicată din cauza a două tendințe opuse. Pe de o parte, în ultimii ani întreprinderile rusești specializate în transporturi rutiere internaționale au dus tot mai multe mărfuri după hotare și înapoi, numărul lor fiind în continuă creștere. Între timp, ţările europene devin tot mai puţin dispuse pentru a vedea companiile rusești pe piaţa lor de transport.

Asociația Transportatorilor Rutieri Internaționali din Rusia (ASMAP) precizează că în acest an 3316 de companii rusești au depus cereri pentru a obține autorizații de transport, cu 68% mai multe față de anul 2011 (1972 de transportatori).

Rusia a solicitat în total 2,1 de milioane de autorizații pentru transportul extern, însă a obținut doar 1,1 milioane de permise. O bună parte din țările UE au eliberat același număr de autorizații ca și în anul trecut, dar țări precum Polonia, Grecia și Olanda au redus semnificativ numărul acestora pentru transportatorii ruși.

Vicepreședintele ASMAP, Petr Pavliuk, afirmă că lipsa autorizațiilor este o problemă importantă. „Pentru a rezolva problema, am covins conducerea Ministerului Transporturilor să facă o planificare trimestrială a distribuției autorizațiilor pentru țările cu restricții. Însă în cadrul companiilor noastre există agenţi care solicită un număr excesiv de autorizații. La sfârșitul fiecărui trimestru noi îi depistăm pe acești transportatori, le luăm permisele neutilizate și le distribuim altor companii”, a explicat reprezentantul ASMAP.

Astfel, în primul trimestru al acestui an, ASMAP a redistribuit mai mult de 9 mii de permise pentru transport pe teritoriul Ungariei, Germaniei, Greciei, Italiei, a Ţărilor de Jos, Poloniei, Slovaciei, Sloveniei şi Cehiei. Pentru a preveni haosul, ASMAP a sugerat Ministerului Transportului ca în anul 2013 să țină cont de numărul solicitat de autorizații și de numărul de camioane pe care le deține o companie sau alta. Astfel ASMAP își propune să îi disciplineze pe transportatori ca să nu mai solicite autorizații „de rezervă”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × two =