Influenţa redus..." />

Dilemele anului 2013: ce se va întâmpla în auto?

Influenţa redusă a programului „Rabla” anul trecut asupra vânzărilor de maşini, dar şi dezvoltarea pieţei „gri„ a tichetelor care a dus inclusiv la o blocare a vânzărilor pun în discuţie posibilitatea opririi programului de casare. foto

Va mai continua „Rabla”?

Mai mult, cu toate că România are unul dintre cele mai îmbătrânite parcuri auto, vârsta medie fiind de peste 13 ani, 2012 a fost cel de-al optulea an consecutiv cu un program de casare. Premierul Victor Ponta anunţa recent posibilitatea de a modifica programul de casare în 2013, astfel încât să se revină la forma iniţială, cea dinainte de 2010 – doar cel care casează o maşină mai veche de zece ani să beneficieze de prima de casare în valoare de 3.800 de lei.

În 2010 guvernul Boc a modificat programul de casare, iar voucherul a devenit transmisibil. Mai mult, pentru o maşină nouă se puteau folosi până la trei astfel de tichete. Odată ce tichetele au devenit transmisibile, s-a format o piaţă „gri” a acestora, iar preţurile au variat, în funcţie de număr, între 1.000 şi peste 3.000 de lei, informează Business Magazin.

Câte maşini vor mai produce Dacia şi Ford?

Cifra de 400.000 de automobile reprezintă pragul care ar trebui depăşit de către Dacia şi Ford. Având în vedere noile modele lansate, în 2013 Dacia ar trebui să producă cel puţin 330.000 de unităţi, iar Ford peste 100.000 de automobile B-Max.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seventeen − fourteen =